مدیرعامل سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری تبریز خبر داد:

تداوم عملیات برف روبی در پارک های سطح شهر/ برف تکانی درختان ادامه دارد

صافی - مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز با اشاره به آغاز عملیات برف روبی پارک ها و برف تکانی درختان سطح شهر از شهروندان و فعالان زیست محیطی خواست با برف‌زدایی از درختان، مانع از افزایش حجم خسارات و آسیب‌ها شوند.

علی مدبر درخصوص تدابیر سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز جهت آماده باش در پی بارش سنگین برف گفت: پس از بازگشایی کامل معابر و خیابان های اصلی شهر پیش از ظهر امروز، نیروهای فضای سبز به منظور جلوگیری از وارد آمدن خسارت ناشی از سنگینی شاخ و برگ درختان و یخ زدگی عملیات برف تکانی از درختان معابر و بوستان ها را در دستور کار خود قرار دادند.

وی، با اشاره به شدت و وسعت بارش، از همکاری شهروندان با عوامل شهرداری برای رفع سنگینی برف از شاخه‌ها تقدیر و بر لزوم اجرای پرشتاب عملیات پاکسازی و برف‌روبی تاکید کرد و افزود: حضور عوامل اجرایی و خدماتی، تا روان‌سازی مسیرهای تردد و عادی‌شدن وضعیت، باید تداوم داشته باشد.

مدبر از تلاش شهروندان و فعالان زیست محیطی در محدوده کار، سکونت و مسیر عبور خود، برای تکاندن شاخه‌های درختان و منع از آسیب‌دیدن شاخه‌ها خبر داد.

وی، اظهار داشت: عوامل اجرایی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز،  با بسیج تمام امکانات و تجهیزات خدماتی، در سطح شهر حضور یافته و نسبت به رفع سنگینی از شاخه‌های درختان اقدام کردند، اما با توجه شدت برف این اقدام نیازمند همکاری عمومی بود که شهروندان در مسیر عبور، سکونت و فعالیت خود با تکاندن درختان، مانع از صدمه‌پذیری آن ها شدند.

گفتنی است بارش سنگین برف که از شامگاه گذشته در تبریز آغاز شده بود موجب شکسته شدن شاخه های درختان در سطح شهر شده و مشکلاتی را ایجاد کرده بود.