معاون پارلمانی رئیس‌جمهور:

ترامپ تهدیدی برای گردشگری نیست

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: ترامپ ممکن است روی بنگاه‌های اقتصادی و تجاری اثر بگذارد، ولی بر سبک زندگی مردم و گردشگران نمی‌تواند تاثرگذار باشد.

حسین‌علی امیری در همایش سراسری سرمایه‌گذاران و هتل‌داران ایران که در آستانه روز جهانی جهانگردی برگزار شد، اظهار کرد: گردشگری می‌تواند محور توسعه کشور باشد و ایران را از چالش‌های اقتصادی‌ای که صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها ایجاد کرده‌اند، نجات دهد.

او ادامه داد: توجه داریم که در جنگ تمام‌عیار اقتصادی قرار داریم. وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز اتاق جنگی علیه ایران طراحی کرده و در چند ماه گذشته از هیچ کوششی دریغ نکرده و تعداد نیروهای اعزامی خود به کشورهای منطقه را افزایش داده است.

افسران اطلاعاتی این وزارتخانه در کشورهای اطراف ایران در نبرد اقتصادی با ما هستند. تعداد این نیروها به طرز قابل توجهی افزایش یافته است.

وی گفت: آمریکا و صهیونیست‌ها از ارتباط کشورهایی که با ما مراوده اقتصادی دارند، عبور کرده‌اند و مستقیم با کمپانی‌ها و بنگاه‌های اقتصادی وارد مذاکره شده‌اند. قطعا در چنین شرایطی صنعت گردشگری که منبع تولید ثروت است می‌تواند ایران را از بحران اقتصادی نجات دهد.

امیری اظهار کرد: کارشناسان سازمان جهانی جهانگردی معتقدند، بحران‌ها شاید در حوزه‌های مختلف رکودی را ایجاد کنند ولی در گردشگری حتی اگر تهدیدی هم اتفاق افتد، این رکود دائمی نخواهد بود. چراکه گردشگر به دنبال پر کردن اوقات فراغت خود است و در شرایط بحران فقط مقصد خود را تغییر می‌دهد نه این‌که یک صنعت را مورد تهدید قرار دهد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در پایان سخنانش از هتلداران نیز درخواست کرد، در چنین شرایطی به ارتقاء زیرساخت‌ها، پایین آوردن هزینه‌ها و آموزش نیروهای انسانی بپردازند و روی حمایت دولت در تهیه و تدوین لوایح حساب کنند.