ترامپ: چین سارق فرصت های شغلی آمریکایی ها است

پکن- ایرنا- دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا یک بار دیگر چین را متهم کرد که با راهبردهای ناعادلانه تجاری به بزرگترین سارق فرصت های شغلی آمریکایی ها تبدیل شده است. به گزارش ایرنا روزنامه اپل هنگ کنگ روز چهارشنبه گزارش کرد ترامپ تاکید کرده است باید یک توافق ساختاری و نهادینه قوی با چین حاصل […]

پکن- ایرنا- دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا یک بار دیگر چین را متهم کرد که با راهبردهای ناعادلانه تجاری به بزرگترین سارق فرصت های شغلی آمریکایی ها تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا روزنامه اپل هنگ کنگ روز چهارشنبه گزارش کرد ترامپ تاکید کرده است باید یک توافق ساختاری و نهادینه قوی با چین حاصل شود که بر اساس آن از این اقدامات جلوگیری گردد.
ترامپ که به سختگیری های تعرفه ای علیه چین شهره شده و تهدید کرده است تعرفه بیشتری روی ۲۵۰ میلیارد دلار از کالاهای چین در نظر خواهد گرفت گفته است: پکن تجارت ناعادلانه دارد این روند باید متوقف شود.
رییس جمهوری آمریکا با اشاره به اینکه چین باعث شده است فرصت های شغلی زیادی برای آمریکایی ها از بین برو ، گفت: باید با یک توافق تجاری ساختاری خوب، مانع سرقت فرصت های شغلی شویم باید از آمریکایی ها دربرابر چین حراست کنیم و اجازه کسری بیشتری تجاری در برابر پکن را ندهیم.
ترامپ با اشاره به اینکه در ماه جاری میلادی با 'شی جین پینگ' رییس جمهوری خلق چین دیدار و گفت و گو می کن ، افزود: باید توافقی انجام دهیم که قواعد اجرایی الزامی داشته باشد و از تجارت ناعادلانه چینی ها جلوگیری کند.
وی یک بار دیگر از چین انتقاد کرد که در چند دهه گذشته بیشترین ظلم را در تجارت با آمریکا کرده و فشارهای فراوانی به این کشور آورده است و حالا وقت آن رسیده است که این دوران به پایان برسد و چین پاسخگو شود.
رییس جمهوری آمریکا تاکید کرد: چین سال ها صنایع آمریکا را هدف قرار داده و حق مالکیت معنوی را دزدیده و با سرقت فرصت های شغلی مردم آمریکا رفاه را از آنها ربوده است حالا به یک توافق محکم برای پایان دادن به این اقدامات نیاز است و این را صراحتا به چین اعلام کرده ایم.
چین و آمریکا یک توافق موقتی آتش بس دارند که اول مارس پایان می یابد احتمالا دیدار دو رییس جمهوری در حاشیه دیدار سران آمریکا و کره شمالی در پایان ماه جاری میلادی در ویتنام انجام خواهد شد.
اظهارات شدید اللحن رییس جمهوری آمریکا علیه چین در شرایطی انجام می شود که پکن می گوید: آمریکا و ترامپ باید ذهنیت جنگ سرد را کنار بگذارند.
چین که بارها از سیاست های دونالد ترامپ انتقاد کرده است، تاکید می ورزد واشنگتن با باز کردن درهای صادرات فناوری های پیشرفته می تواند این کسری تجاری ۳۵۰ میلیارد دلاری را دربرابر چین برطرف کند.
آساق**۲۳۱**۱۹۰۴**
انتهای پیام/