تصمیم نهایی درباره حقوق کارگر با شورای عالی کار است

تهران- ایرنا- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هر یک از اعضای گروه سه جانبه گرایی درباره میزان و درصد افزایش حقوق کارگران نظراتی دارند اما تصمیم گیری نهایی در این باره به عهده شورای عالی کار است. محمد شریعتمداری عصر چهارشنبه در حاشیه نشست با مشاوران زن و مدیران وزارت تعاون، کار و […]

تهران- ایرنا- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هر یک از اعضای گروه سه جانبه گرایی درباره میزان و درصد افزایش حقوق کارگران نظراتی دارند اما تصمیم گیری نهایی در این باره به عهده شورای عالی کار است.

محمد شریعتمداری عصر چهارشنبه در حاشیه نشست با مشاوران زن و مدیران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره میزان افزایش حقوق سال ۹۸ کارگران و حمایت غیر نقدی از آنان افزود: کمیته حقوق و دستمزد برای بررسی راهکارها و شیوه های حمایتی از کارگران و تعیین میزان افزایش حقوق آنها تشکیل شده است.
وی افزود: هنوز درباره میزان افزایش حقوق سال ۹۸ کارگران به جمع بندی نرسیده ایم اما تلاش می کنیم پیش از روزهای پایانی سال این رقم مشخص و اعلام شود.
این مسوول با تاکید بر اینکه کاهش فاصله میان هزینه و دستمزد کارگران از برنامه‌های اصلی این وزارتخانه است، تصریح کرد: تلاش داریم بین سه تا پنج سال فاصله میان حداقل معیشت و حقوق کارگران را کاهش دهیم.
به گفته وی، باید میان هزینه و درآمد کارگران ارتباط منطقی وجود داشته باشد.
«برای ایجاد این ارتباط منطقی از شیوه های افزایش حقوق در قالب درصد و افزایش جذب ثابتی از حقوق استفاده می کنیم و نرخ رشد تورم در دستمزد کارگران را مبنا و ملاک قرار می‌دهیم».
** برای توزیع بسته حمایتی دوم منتظر تامین اعتباریم
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره توزیع بسته حمایتی دوم به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی گفت: دستور توزیع بسته حمایتی دوم از سوی رئیس جمهوری ابلاغ شده است اما منتظر تامین اعتبار از سوی سازمان برنامه بودجه و خزانه ایم.
شریعتمداری درباره ساخت بیمارستان تحت پوشش تامین اجتماعی تصریح کرد: احداث مراکز درمانی جدید بر اساس میزان بودجه و با اولویت تکمیل طرح های نیمه تمام است.
وی ادامه داد: با توجه به منابع محدود سازمان تامین اجتماعی و هزینه های بالا باید احداث مراکز درمانی جدید از محل سود فعالیت های اقتصادی و فروش اموال مازاد با اولویت مناطقی انجام شود که بیشترین افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی را در خود جای داده اند.
اقتصام*۹۴۵۴*۱۹۶۱*
انتهای پیام/