تعرض به سفارت ایران در لندن

هواداران فرقه شیعه انگلیسی از ساعتی پیش با حمله به سفارت ایران در لندن، وارد فضای سفارت ایران در این شهر شدند. اعضای این فرقه با سرنگون کردن پرچم مقدس کشورمان، پرچم گروهک خود را بر بام سفارت به اهتزاز درآوردند. تحرکات این گروهک شورشی به صورت زنده از برخی شبکه‌های ضدانقلاب به صورت زنده […]

هواداران فرقه شیعه انگلیسی از ساعتی پیش با حمله به سفارت ایران در لندن، وارد فضای سفارت ایران در این شهر شدند.

اعضای این فرقه با سرنگون کردن پرچم مقدس کشورمان، پرچم گروهک خود را بر بام سفارت به اهتزاز درآوردند. تحرکات این گروهک شورشی به صورت زنده از برخی شبکه‌های ضدانقلاب به صورت زنده در حال پخش شدن است. حمید بعیدی نژاد سفیر ایران نیز با تایید این خبر در توئیتر خود نوشت: «دقایقی پیش تعداد اندکی از طرفداران فرقه شیرازی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن تعرض نموده و با شکستن پرچم، در حال شعار علیه مقامات کشور، و لعن عایشه، ابوبکر، عمر و عثمان هستند. به هنگام ورود، آنها با چماق و قمه دیده شدند. پلیس در محل حاضر است.»

به گزارش خبرگزاری دانشجو پلیس لندن تا این لحظه کمترین واکنشی درقبال این رفتار تروریستی نشان نداده است. بی‌بی‌سی تعداد متعرضین به سفارت ایران را ۴ نفر ذکر کرده و گفته که هنوز کسی بازداشت نشده است.

واکنش وزارت خارجه ایران

در همین راستا سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: در حال بررسی موضوع از طریق سفارت ایران در لندن و سفارت انگلستان در تهران هستیم. قاسمی با بیان اینکه با لندن در تماس هستیم، تصریح کرد: دولت انگلستان موظف است به طور جدی و قاطع وظایف خودش را در حفظ و حراست از اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران و دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران انجام دهد و متجاوزان به حریم دیپلماتیک را سریعا دستگیر و مورد پیگیرد قرار دهد. قاسمی تأکید کرد که برخلاف اخبار منتشر شده سفارت ایران در لندن اشغال نشده و تنها عناصر تفرقه افکنان که تعداد اندکی بوده‌اند به بالکن سفارت وارد شده‌ و پرچم ایران را پایین کشیده و پرچم خود را برافراشته‌اند.

اعتراض شدید ایران به سفیر انگلستان ابلاغ شد

همچنین سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: بلافاصله پس از وصول این خبر آقای سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران را به سفیر انگلیس در تهران منتقل کرده و خواهان محافظت کامل پلیس از دیپلمات‌های کشورمان در لندن، و برخورد فوری پلیس با مهاجمین شد. قاسمی افزود: سفیر انگلیس در تهران نیز ضمن ابلاغ عذرخواهی رسمی دولت انگلیس گفت: پلیس ضدشورش انگلیس در محل حضور یافته و اوضاع را تحت کنترل دارد. وی گفت تمامی اقدامات لازم برای محافظت از جان دیپلمات های ایران و جلوگیری از ورود مهاجمین به داخل سفارت به عمل آمده است.