تغییر سوخت نیروگاه بناب از مازوت به گاز ؛ به زودی

مدیر نیروگاه حرارتی سهند بناب از تغییر سوخت این نیروگاه از مازوت به گاز در ۱۰ روز آینده خبر داد. به گزارش صافی، کریم عباس زاده در جلسه بررسی مشکلات زیست محیطی بناب افزود : از نیمه دوم آذر امسال و در جهت حفظ فعالیت هر ۲ واحد تولیدی برق نیروگاه سهند بناب به تدریج […]

مدیر نیروگاه حرارتی سهند بناب از تغییر سوخت این نیروگاه از مازوت به گاز در ۱۰ روز آینده خبر داد.

به گزارش صافی، کریم عباس زاده در جلسه بررسی مشکلات زیست محیطی بناب افزود : از نیمه دوم آذر امسال و در جهت حفظ فعالیت هر ۲ واحد تولیدی برق نیروگاه سهند بناب به تدریج مصرف سوخت مازوت در این واحد افزایش یافته و هم اکنون به ۹۰ درصد رسیده است.

وی افزایش مصرف برق در واحدهای تولیدی و حتی مسکونی در فصول سرد را علت اصلی فعالیت هر دو واحد نیروگاه سهند و افزایش سوخت مازوت اعلام کرد و گفت: نیروگاه سهند از پیشرفته ترین نیروگاه های کشور است که همزمان می تواند از سوخت گاز و مازوت استفاده کند و برای اینکه گاز مناطق مسکونی با مشکل مواجه نشود، مجبور شدیم تا از سوخت دوم استفاده کنیم.

مدیر نیروگاه سهند بناب از آماده بودن زیر ساخت  های توسعه فازهای جدید این نیروگاه خبرداد و افزود : طرح توسعه این نیروگاه در چهار واحد و با مصرف سوخت گاز طراحی شده  است و پیش بینی می شود برای تکمیل آن ۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شود.

عباس زاده به تامین آب مورد نیاز این نیروگاه از طریق تصفیه خانه فاضلاب بناب اشاره کرد و افزود : روزانه ۴ هزار متر مکعب آب در این نیروگاه مصرف می شود که این مقدار از تصفیه خانه فاضلاب خریداری و  جایگزین استفاده از آب شرب خواهد شد.

شهردار بناب همچنین در این جلسه از وجود ۱۵۴ دستگاه تاکسی فرسوده دراین شهرستان خبر داد و گفت : برای بهسازی ناوگان تاکسیرانی ۷۰ دستگاه در طرح نوسازی ثبت نام کرده اند که ۳۶ دستگاه تاکسی جدید خریداری و بزودی جایگزین تاکسی های فرسوده خواهد شد .

نادر داودی افزود : در این شهرستان ۴۵ دستگاه اتوبوس و مینی بوس فرسوده نیز فعالیت می کنند که بعلت عدم توزیع  مناسب اعتبارات نوسازی ناوگان حمل و نقل و نادیده گرفتن وضعیت شهرهای کوچک باعث شده این وسایط نقلیه علیرغم سپری شدن دو برابر عمر مفید همچنان در چرخه مصرف باقی بماند .