با وجود بارش برف؛

تمام پروازهای فرودگاه تبریز طبق برنامه در حال انجام است

صافی - مدیر کل فرودگاه های آذربایجان‌شرقی گفت: با وجود بارش برف تمام پروازها فرودگاه تبریز طبق برنامه قبلی در حال انجام است.

مصطفی صفایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در پی بارش برف سنگین، سرمای شدید و افت شدید درجه حرارت در شهر تبریز عملیات برف روبی فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز از ساعت ۰۰:۳۰ بامداد امروز در باند فرودگاه آغاز شد.

وی افزود: امروز بلافاصله پس از بارش برف، اداره آتش نشانی و ایمنی زمینی عملیات برف روبی، اوره پاشی، یخ زدایی و تردد خودروهای سنگین روی باند را آغاز کردند.

صفایی افزود: در این مدت چهار دستگاه تیغه برف روبی، یک دستگاه مایع پاش، یک دستگاه اوره پاش و چند دستگاه خودروی سنگین توسط پرسنل آتش نشانی و ایمنی و عملیات فرودگاهی و هم چنین خدمات فرودگاهی به منظور تردد دائم بر روی باند، عملیات آماده سازی باند را انجام دادند.

تغییر مسیر پرواز خارجی فرودگاه بین المللی تبریز به دلیل شدت بارش برف

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی همچنین گفت: به دلیل بارش شدید برف و کاهش دید افقی دیروز خلبان پرواز شرکت هواپیمایی آتا به شماره پرواز ۵۶۰۵ خروجی از فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز به تهران کنسل شد.

صفایی افزود: پرواز دیگری که دیروز از شدت بارش برف در تبریز مسافرانش را راهی فرودگاه دیگر کرد مربوط به پرواز شرکت هواپیمایی ایران ایر به شماره پرواز ۷۷۹ در مسیر باکو به تبریز نیز به فرودگاه مهرآباد دایوت و در آنجا به زمین نشست.

وی از مسافران حوزه تحت مدیریتش خواست، قبل از عزیمت به فرودگاه تبریز حتماً با اطلاعات پرواز با شماره تلفن ۱۹۹یا تلفن مستقیم ۵-۳۵۲۳۴۷۰۱ تماس بگیرند تا از صورت گرفتن پرواز خود مطمئن شوند و سپس به فرودگاه مراجعه کنند بگیرند.