تندیس علمای بزرگ در شهر مرند نصب می شود

صافی - شهردار مرند از نصب تندیس علمای بزرگ همچون آیت الله مرندی و آیت الله کوه کمری در سطح این شهر خبر داد.

جمعی از علما و روحانیون شهرستان مرند، ظهر امروز با حسین کاوه شهردار مرند دیدار کردند؛ چند روز پیش عوامل خدمات شهرداری مرند اقدام به جمع آوری پرچم ها و بنرهای ایام فاطمیه در این شهر کرده بودند که با اعتراض برخی روحانیون و مردم مواجه شد.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرند در این دیدار ابراز داشت: تبلیغ اعیاد و مناسبت های مذهبی در شهر مرند از سوی شهرداری کمرنگ است، این در حالی است که تبلیغ کنسرت ها به صورت گسترده برگزار می شود هر چند جشن و شادی هم نیاز مردم است اما انتظار می رود در مسائل مذهبی هم، شهرداری به صورت پررنگ تر وارد شود.

حجت الاسلام سعید بهشتی نیا تاکید کرد: در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) حرکت هایی که در سطح شهر صورت گرفت جنبه مردمی داشت اما انتظار می رود شورا و شهرداری مرند از مردم هم پیشگام تر باشند.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری مرند در وضعیت فعلی دچار مشکلات عدیده ای است و نباید اجازه دهیم برخی مسائل حاشیه ای، حساسیت هایی را ایجاد کند، ما همه با شهرداری همراه هستیم و اگر مشکلی هم پیش می آید باید به صورت متحد با گفتگو حل و فصل شود.

همچنین حجت الاسلام سید کمال موسوی از روحانیون برجسته مرند خاطرنشان کرد: در شهرهایی مثل سراب، مجسمه علامه امینی(ره) در ورودی شهر نصب شده که معرف شخصیت ایشان و جایگاه این شهر است، در شهر مرند نیز باید به این مساله توجه کرد.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره آموزش و پرورش شهرستان مرند نیز تصریح کرد: در اعیاد و وفات ائمه اطهار(ع) محله هایی در سطح شهر مشخص شود تا در مناسبت های مختلف، ستاد مراسم نسبت به نصب پرچم و بنر اقدام کند.

حجت الاسلام ابوالفضل حسین زاده تاکید کرد: همگی فرزند این نظام هستیم و باید برای بزرگداشت هر چه بهتر مناسبت های مذهبی و ملی تلاش کنیم.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین رحیم اختیاری رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مرند با تقدیر از همکاری شهرداری مرند با این اداره تصریح کرد: واحد زیباسازی شهرداری مرند جایگاه های ثابتی را در سطح شهر تعبیه کند تا از میزان هزینه ها و نامه نگاری های اداری کاسته شود.

همچنین رئیس امور عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی شهرستان مرند عنوان کرد: در نصب و برچیدن بنرهای مذهبی باید قداست نام مبارک ائمه اطهار حفظ شود.

حجت الاسلام الله وردی شهبازی تصریح کرد: شهرداری متولی فرهنگی شهر است، شهر مرند نیز یک شهر مذهبی است که سنت خود را نیز حفظ کرده است و در چنین فضاهایی، علاوه بر هیئات مذهبی، شهرداری مرند نیز باید در بزرگداشت مناسبت های ویژه، اقدامات موثری صورت بگیرد.

حجت الاسلام سیفی استاد حوزه علمیه نیز خواستار نصب تیزرهای تبلیغاتی شهری در مرند شد و اذعان داشت: به جاست که مجسمه و تندیس های آیت الله مرندی و آیت الله کوه کمری علمای بزرگ این شهرستان در شهر مرند نصب شود.

3046369

ضرورت مشارکت مردم در بزرگداشت مناسبت های ملی مذهبی

اما شهردار مرند در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه هیئات مذهبی شهرستان مرند در مناسبت های مختلف حضور باشکوهی دارند، گفت: نمادها و پرچم هایی که به مناسبت ایام فاطمیه در سطح شهر مرند نصب شده بود همگی جنبه مردمی داشت اما بنده فکر می کردم این تزئیات از سوی عوامل خدمات شهری شهرداری مرند صورت گرفته است.

حسین کاوه افزود: مشارکت مردم در گذشته در بزرگداشت مناسبت های مذهبی و ملی بسیار گسترده بود و انتظار می رود مبلغان و روحانیون با تبلیغ و تبیین آرمان های اسلام و انقلاب، مردم را نسبت به حضور موثر تشویق کنند.

وی تاکید کرد: حضور و مشارکت ادارات تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه و ارشاد اسلامی به عنوان متولیان فرهنگی در کنار شهرداری مرند بسیار کمرنگ است و باید ستادی در این زمینه تشکیل شود تا اعیاد و مناسبت های ملی مذهبی پررنگ تر بزرگ داشته شود.

شهردار مرند اذعان داشت: جمع آوری پرچم ها و نمادهای فاطمی توسط عوامل شهرداری مرند، عمدی نبوده و برای هماهنگی بیشتر بزرگداشت چنین برنامه هایی، باید ادارات متولی فرهنگ منسجم تر عمل کنند.

کاوه همچنین نصب تندیس علمای بزرگ شهر مرند را از اولویت های شهرداری مرند دانست و تصریح کرد: بیشترین شهید مدافع حرم مربوط به شهرستان مرند است و روی این مساله نیز بیشتر تبلیغ خواهیم کرد.

وی ابراز داشت: فراخوان نماد میدان امام حسین(ع) مرند نیز به زودی ارائه می شود و نمادی متناسب با نام مبارک حضرت سیدالشهدا، در این میدان نصب خواهد شد.

شهردار مرند در بخش دیگری گفت: پروژه «جواهر» مرکز شهر مرند نیز به شهرداری سپرده شده و این پروژه به پیمانکار جدیدی واگذار می شود تا عملیات اجرایی آن از اسفندماه آغاز شود.

انتهای پیام/