شهردار مراغه:

توسعه مناطق کم برخوردار و رونق اقتصادی جنوب شهر از برنامه های شهرداری مراغه است

مهندس احمدی شهردار مراغه گفت: مجتمع خدماتی و رفاهی شهروند به منظور توسعه مناطق کم برخوردار، رونق اقتصادی حاشیه و جنوب شهر، ایجاد منابع پایدار درآمدی برای شهرداری و نیز توسعه فضاهای اقامتی ساخته می شود.

به گزارش صافی مهندس احمدی افزود: این مجتمع در محل سابق ترمینال هشترود و در زمینی به مساحت سه هزار مترمربع در قالب چهار طبقه رفاهی و خدماتی با زیربنای 6 هزار متر مربع در مدت سه سال ساخته خواهد شد.

وی ادامه داد: در این مجتمع علاوه بر بخش های تجاری، خدماتی، 16 واحد هتل آپارتمان مجهز برای بهره مندی گردشگران و مسافران، پارکینگ و سالن پذیرایی 750 نفری نیز پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: برای ساخت و احداث این مجتمع خدماتی و رفاهی حدود 70 میلیارد ریال از سوی شهرداری هزینه خواهد شد.

شهردار احمدی با تاکید بر توزیع عادلانه خدمات شهری و همچنین ضرورت توجه و توسعه اقتصاد جنوب شهر در راستای محرومیت زدایی و ایجاد عدالت اجتماعی افزود: در همین راستا شهرداری مراغه با تدابیر ویژه‌ای در تلاش است این معضل را تا حدودی برطرف کرده و با ایجاد امکانات در جنوب شهر این خلأ را جبران کند و افزایش سطح رفاه عمومی در مناطق جنوب شهر نیز در دستور کار شهرداری مراغه قرار دارد.

در ادامه این مراسم دکتر احمد ملکی رئیس کمسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر مراغه ضمن تبریک هفته دولت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را گرامیداشت و افزود: بعد از گذشت بیش از 30 سال از شهادت شهیدان رجایی و باهنر هنوز هم نگاه و الگوی مدیران اجرایی در عرصه خدمت شهیدان رجایی و باهنر است.

دکتر ملکی در ادامه سخنان خود با تاکید بر ضرورت تقسیم عادلانه امکانات شهری گفت: انتظار ما این است که امکانات شهری در همه مناطق شهر و حاشیه شهر به صورت مساوی تقسیم شود.

وی توجه به محلات و مناطق حاشیه شهر در مراغه را ضروری دانست و اضافه کرد: مردم این مناطق نیز همانند سایر همشهریان در شهر، بایستی از امکانات لازم برخوردار باشند.

دکتر احمد ملکی گفت: اجرای پروژه های پارک بانوان آنالار ،عملیات گسترده آسفالت ریزی و ساماندهی محله بزرگ گلستان، ساماندهی و آسفالت ریزی محله جهانگیر و همچنین استمرار نهضت پیاده رو سازی در راستای استاندارد سازی معابر اقدامات شایسته ای است که با تلاش مدیریت شهری و با سیاست گذاران در شورای اسلامی اجرا و قدم های خوبی در این رابطه برداشته شده است.