توسعه گذرگاه های مرزی اقلیم کردستان عراق با ایران بررسی شد

بغداد – ایرنا – توسعه گذرگاه های مرزی اقلیم کردستان عراق با جمهوری اسلامی ایران در دیدار سرکنسول ایران با مقامات محلی بررسی شد. به گزارش ایرنا، مرتضی عبادی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل اقلیم کردستان عراق به اتفاق هیات همراه با سفر به شهر رانیه در استان سلیمانیه با 'هیوا قرنی آغا' رییس […]

بغداد – ایرنا – توسعه گذرگاه های مرزی اقلیم کردستان عراق با جمهوری اسلامی ایران در دیدار سرکنسول ایران با مقامات محلی بررسی شد.

به گزارش ایرنا، مرتضی عبادی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل اقلیم کردستان عراق به اتفاق هیات همراه با سفر به شهر رانیه در استان سلیمانیه با 'هیوا قرنی آغا' رییس اداره راپرین (فرمانداری کل) دیدار و تبادل نظر کرد.
رییس اداره راپرین در این دیدار با بیان ضرورت توسعه هرچه بیشتر روابط خواهان گسترش روابط اقتصادی و حمایت کشورمان برای رسمی شدن گذرگاه کیله سردشت شد.
سرکنسول کشورمان نیز در این جلسه ضمن مهم دانستن تقویت روابط، موافقت بغداد برای رسمیت مرز کلیه را مهم دانسته و نظر مثبت کشورمان برای فراهم آوردن زیرساخت های گذرگاه رسمی را یادآوری کرد و استقرار دوایر کنترلی اقلیم در مرز کیله را بخشی از مقدمات رسمیت بخشیدن این مرز اعلام کرد.
در این دیدار مقرر شد رییس اداره راپرین نسبت به استقرار دوایر کنترلی اقلیم در مرز کیله تلاش کند.
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل در ادامه سفر خود به رانیه به شهرستان مرزی قلعه دیزه عزیمت و در محل فرمانداری این شهر با آقای ابوبکر بایز فرماندار پشدر دیدار و تبادل نظر کرد.
فرماندار پشدر ضمن ابراز خرسندی از حضور هیات ایرانی در این شهر، تعمیق روابط فیمابین و تسهیل در تجارت مرزی را ضروری دانست.
ابوبکر بایز در این نشست با بیان اهمیت بازارچه اقتصادی مرز کیله سردشت مشکلات آن از جمله تاخیر در آغاز بکار بازارچه و تعطیلی زود هنگام روزانه آنرا یکی از مشکلات این مرز دانست و خواهان فعالیت شبانه روزی بازارچه بدون تعطیلی شد.
سرکنسول کشورمان نیز با مهم دانستن همکاری مرزی، توسعه روابط تجاری بین مرزی را موجب شکوفایی شهرهای مرزی دانسته و رفع نواقصی از جمله تاخیر در ترخیص کالا را خواستار، و بر ارتباط فعال مقامات شهرستان با طرف ایرانی برای شناخت ظرفیت ها و بکارگیری از تمام امکانات موجود در راستای کاهش هزینه های اضافی تاکید کرد.
خاورم*۴**۳۸۰*
انتهای پیام/