تولید ۶۰ درصد بذر اصلاح شده مزارع آبی گندم آذربایجان شرقی در بناب

فرماندار بناب از تولید ۶۰ درصد بذر اصلاح شده مزارع آبی گندم و ۳۰ درصد بذر اصلاح شده مزارع دیم آذربایجان شرقی در این شهرستان خبر داد. به گزارش صافی، ولی اله فرج الهی در بازدید از بزرگترین مجتمع اصلاح و فرآوری بذر استان در بناب گفت:سالانه بیش از  ۲۵۰۰ تن بذر اصلاح شده در […]

فرماندار بناب از تولید ۶۰ درصد بذر اصلاح شده مزارع آبی گندم و ۳۰ درصد بذر اصلاح شده مزارع دیم آذربایجان شرقی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش صافی، ولی اله فرج الهی در بازدید از بزرگترین مجتمع اصلاح و فرآوری بذر استان در بناب گفت:سالانه بیش از  ۲۵۰۰ تن بذر اصلاح شده در مرکز اصلاح و فراوری بذر این شهرستان تولید می شود.

وی مقاومت در برابر کم آبی و بیماریها ،بالا بودن بازده  تولید در واحد سطح ، سهولت در کشت و کاهش ناخالصی محصول را از مزایای بذور اصلاح شده اعلام کرد و گفت : استفاده از بذر های اصلاح نشده آلودگی مزارع به علف های هرز را افزایش داده و باعث ازدیاد سیاهک گندم می شود.

فرج الهی با اشاره به اینکه قیمت محصول به دست آمده از کاشت بذرهای  اصلاح شده ۳۰ درصد بیشتر از قیمت تضمینی است گفت: ما به التفاوت قیمت خریداری شده این محصول برای  حمایت از تولید با کیفیت به صورت یارانه به مراکز اصلاح و فراوری پرداخت می شود.

وی ظرفیت تولید مراکز اصلاح بذر بناب را مناسب دانست و خاطر نشان کرد:این مرکز قابلیت تبدیل به قطب اصلاح بذر شمال غرب کشور را دارد.