جشنواره عرضه کالاهای ایرانی در جمهوری آذربایجان

صافی - نخستین جشنواره فروش کالاهای ایرانی با حضور 42 شرکت تولیدی و بازرگانی در باکو افتتاح شد.

نخستین جشنواره فروش کالاهای ایرانی با حضور 42 شرکت تولیدی و بازرگانی در باکو افتتاح شد.

در این جشنواره شرکت های تولیدی و تجاری از استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، همدان، اصفهان، قم، تهران، زنجان، کردستان و یزد تولیدات خود را برای عرضه و فروش به نمایش گذاشته اند.

در این جشنواره که به همت اتاق تعاون استان آذربایجان غربی برگزار شده است بیش از 600 تن کالا به ارزش بیش از نیم میلیون دلار انواع کالای ایرانی، شامل محصولات غذایی، محصولات پلاستیکی قابل استفاده در مبلمان شهری، صنایع دستی، فرش و تابلو فرش، محصولات و فرآورده های کشاورزی، سنگ های تزیینی و ساختمانی، مواد شوینده، ظروف یک بار مصرف، شیرینی جات و عسل و ادویجات به مدت ده روز عرضه می شود.

«محمود رضا شریفی خواه» رئیس اتاق تعاون استان آذربایجان غربی در این زمینه گفت: این جشنواره با هدف شناساندن کالاهای ایرانی و حمایت از تولید داخلی و حضور در بازارهای منطقه آسیای میانه و قفقاز برای اولین بار در باکو برگزار می شود و در آن کالاهای ایرانی به صورت مستقیم در مجموعه «آکرومال» باکو به فروش می رسند.

وی افزود: با توجه به وجود مشترکات فراوان دینی و فرهنگی و قابلیت هایی همچون وجود مرزهای مشترک طولانی و چهار گذرگاه رسمی مرزی جمهوری آذربایجان، ورود به بازارهای منطقه از اهمیت خاصی برخوردار است.

«شریفی خواه» خاطر نشان کرد: اتاق تعاون استان آذربایجان غربی پیش از این در سه سال متوالی در آستانه عید نوروز نمایشگاه های فروش کالاهای ایرانی در نخجوان جمهوری آذربایجان برگزار کرده که مورد استقبال مسئولان و مردم این جمهوری خود مختار قرار گرفته است.