جشنواره ورزشی مادربزرگ ها و نوه ها در مراغه برگزار شد

صافی -نائب رئیس هیات انجمن های ورزشی مراغه گفت: جشنواره مادربزرگ ها و نوه ها با حضور بیش از 400 نوه و مادربزرگ مراغه ای در بوستان یادگاران این شهر برگزار شد.

رقیه آذریان روز چهارشنبه در این جشنواره که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد، افزود: این جشنواره در هفت رشته ورزشی شامل دارت، مچ اندازی، لی لی، بئش داش، بولینگ و داژبال(وسطی) به همراه نمایشگاه هنرهای دستی مادربزرگ ها به مدت یک روز برگزار شد.

وی افزود: ایجاد فضای شاداب و بانشاط، احترام به بزرگترها و توجه بیشتر به جایگاه ویژه مادربزرگ ها به عنوان افرادی باتجربه که توانمندی های به خصوصی دارند، از جمله مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره بود.

آذریان با بیان اینکه متاسفانه بسیاری از بازی های محلی و همچنین ادبیات شفاهی منطقه از یاد رفته و نوه ها از بهترین قصه های مادربزرگ ها و بازهای قدیمی بی اطلاع مانده اند، خاطرنشان کرد: از جمله دیگر اهداف این جشنواره ارتباط هرچه بیشتر نوه ها با مادربزرگ ها و آشنایی نسل جدید با قصه ها، داستان ها و بازی های قدیمی و انتقال آنها به نسل آینده است.

وی گفت: تکریم سالمندان، ارتباط هر چه بیشتر نسل نونهال و نوجوان با بزرگ ترها و نسل گذشته و استفاده کودکان و نوجوانان از تجارب گرانبهای آنها می تواند نسل امروز را در حل بسیاری از مشکلات اجتماعی و فرهنگی جامعه امروز یاری کند.

وی به نمایشگاه هنرهای دستی مادربزرگ ها نیز اشاره کرد و گفت:در این نمایشگاه بیش از ۵۰ اثر هنری و صنایع دستی مادربزرگ ها در سه غرفه به نمایش گذاشته شده بود.

وی افزود: بافتنی ها، عروسک سازی، تاج و ریسه، سفره هفت سین و منجیق دوزی از جمله اثار هنری به نمایش گذاشته شده در این جشنواره بود.

وی افزود: این جشنواره با همکاری امور بانوان اداره ورزش و جوانان، اداره آموزش و پرورش، مدرسه شکوفه های نور احمدی، هیات انجمن های ورزشی و هیات روستایی و بازی های بومی محلی شهرستان مراغه برگزار شد.