جلسه هم اندیشی مدیران فرهنگی آذربایجان شرقی

نماینده مردم تبریز،آذر شهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: فعالیت های فرهنگی آذربایجان شرقی باید با توجه به پیشینه تاریخی و متناسب با هویت مردم آذربایجان انجام شود. به گزارش صافی، محمد اسماعیل سعیدی صبح امروز در جلسه هم  اندیشی مدیران فرهنگی استان با بیان اینکه آذربایجان و به تبع آن تبریز […]

نماینده مردم تبریز،آذر شهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: فعالیت های فرهنگی آذربایجان شرقی باید با توجه به پیشینه تاریخی و متناسب با هویت مردم آذربایجان انجام شود.

به گزارش صافی، محمد اسماعیل سعیدی صبح امروز در جلسه هم  اندیشی مدیران فرهنگی استان با بیان اینکه آذربایجان و به تبع آن تبریز به گواهی تاریخ مهد فرهنگ و تمدن بوده است افزود: انتظار مردم از مسولان فرهنگی ارایه آثاری فاخر و تاثیرگذار و قابل رقابت با دیگر تولید کنندگان محصولات فرهنگی است.
سعیدی در ادامه به رویداد تبریز ۲۰۱۸ اشاره کرد و از متولیان فرهنگی استان خواست تا با تقویت زیر ساخت های فرهنگی نسبت به آماده سازی شرایط اجتماعی جامعه همت کنند.
مدیر کل صدا و سیمای استان نیز با بیان اینکه اعتبارات با رسالات مراکز متولی فرهنگ همخوانی ندارد؛ خاطر نشان کرد: برای ارایه آثار فاخر و قابل رقابت نیازمند نگاه های مسولانه توام با دلسوزی هستیم.
سید محسن لطیفی تلاش در حوزه فرهنگ را ضامن اعتلای همه جانبه جامعه عنوان و اضافه کرد: هر فعالیت فرهنگی که تاکنون در سطح استان به منصه ظهور رسیده حاصل مدیریت جهادی متولیان فرهنگ بوده است.
وی بودجه صدا و سیمای استان را نامتناسب با گستره ی فعالیتی این نهاد ارزیابی و تصریح کرد: به زعم تمام کمبودها توانسته ایم رویدادهای استانی را به نحو مطلوب انعکاس داده و با تولید برنامه های متنوع رضایت مخاطبان را جلب کنیم.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این جلسه از کمبود فضاهای فیزیکی برای انجام فعالیت های فرهنگی گلایه کرد و گفت: کمبود بناهای فیزیکی امروز به یک چالش بزرگ برای اهالی فرهنگ و هنر در استان بدل شده است.
محمد محمدپور با بیان اینکه روند ساخت ساختمان برای مجتمع های فرهنگی و هنری استان بدلیل نبود اعتبار نیمه تمام رها شده است ، هشدار داد: برخی از مکان هایی که هم اکنون در آنها فعالیت های فرهنگی و هنری انجام میگیرد بدلیل نقصان در مباحث ایمنی، آبستن انواع حوادث اند.
وی “عدم تعریف صحیح “از واژه فرهنگ را یکی از مصادیق ولنگاری فرهنگی دانست و گفت: امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند توجه به مقوله وسیع و موثر فرهنگ در جامعه هستیم.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان نیز وضعیت مساجد و بقاع متبرکه استان را بعنوان یکی از ظرفیت های جذب گردشگر” اسفناک” توصیف کرد و خواستار اقدامی شایسته در این حوزه شد.
حجت الاسلام مصائبی با بیان اینکه در سال گذشته تنها ۲۷ درصد از اعتبار مصوب این اداره کل تخصیص یافته است افزود: از اعتبار ۱۰ میلیارد ریالی در سال جاری نیز تاکنون فقط ۱۹ درصد محقق شده است.
معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان هم در این جلسه از عدم تناسب بودجه فرهنگی نهاد متبوعش با حجم فعالیت های آن انتقاد کرد و گفت: روحانیون مستقر در اقصی نقاط استان به صرف قربت الی الله رنج دوری از خانه و کاشانه را به جان میخرند.
حجت الاسلام میکائیل اسکندری با بیان اینکه در اداره کل تبلیغات اسلامی استان ۵۲ عنوان برنامه برای اجرا در سال جاری پیش بینی شده است خاطر نشان کرد: کل اعتبار این نهاد برای برگزاری این برنامه ها ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال است.