آل‌هاشم:

جمهوری اسلامی ایران در رابطه با امنیت ملی خود به هیچ وجه مماشات نمی‌کند؛ دولت آرامش و ثبات اقتصادی را به بازار برگرداند

صافی - نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به پاسخ قاطع و موشکی سپاه پاسداران به عوامل حمله تروریستی در اهواز، گفت: این اقدام سپاه نشان داد که جمهوری اسلامی ایران در رابطه با امنیت ملی خود به هیچ وجه مماشات نخواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به اینکه این روزها شاهد نمایش اقتدار ایران و مخابره اخبار خوبی از تحولات اقتصادی اجتماعی و سیاسی هستیم، اظهار داشت: برگزاری رزمایش خدمت رسانی بسیج در قالب 7014 گروه جهادی در تکمیل 1913 پروژه بهداشتی فرهنگی و… در سراسر کشور، نمایشی از توان بی نظیر بسیج است که تمام همت و توان خود را صرف خدمت رسانی و گره گشایی از مشکلات مردم می‌کنند.

وی ادامه داد: نقطه اوج این رزمایش، روز گذشته با حضور رهبر معظم انقلاب در ورزشگاه آزادی رقم خورد که جان کلام بیانات معظم له تاکید بر 3 موضوع عظمت ایران، اقتدار جمهوری اسلامی و شکست ناپذیری ایران عزیز بود.

امام جمعه تبریز، با اشاره به برگزاری اجتماع عظیم روز گذشته بسیجیان عاشورایی، گفت: این اجتماع پاسخ محکمی به یاوه گویی‌های دشمنان بود چراکه آنان سعی می‌کنند تصویری مغرضانه از این اجتماع بسیج را اعلام کنند، آفرین بر بسیج و سپاه که پایه گذار این نمایش اقتدار نظام اسلامی شدید.

وی با اشاره به کاهش قیمت ارز و سکه در هفته گذشته، یادآور شد: با برنامه ریزی و تدابیر تیم اقتصادی دولت شاهد کاهش این قیمت هستیم که امیدواریم با تداوم این روند، آرامش در فضای جامعه و بازار حکم فرما شود.

حجت‌الاسلام آل‌ هاشم، با اشاره به پاسخ قاطع و موشکی سپاه پاسداران به عوامل حمله تروریستی در اهواز، خاطرنشان کرد: این اقدام سپاه نشان داد که جمهوری اسلامی ایران در رابطه با امنیت ملی خود به هیچ وجه مماشات نخواهد کرد و به تعبیر امام خامنه ای «دوران بزن و در رو تمام شده است» و هر دشمنی بخواهد کوچک ترین اقدامی علیه امنیت کشور انجام دهد با واکنش قاطع نیروهای مسلح کشورمان روبرو خواهد شد.

وی صدور رای دادگاه لاهه به نفع ایران به اتفاقا آرا را از جمله اخبار خوب هفته دانست و افزود: این رای، نشانه بارز دیگری در تایید حقانیت جمهوری اسلامی و غیرمشروع و ظالمانه بودن تحریم‌های آمریکا علیه ملت ایران در مجامع بین المللی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه رئیس جمهور، رئیس مجلس و نخست وزیر انتخاب شده عراق از گزینه‌های مطلوب جبهه مقاومت اسلامی است، گفت: دنیا باید ببیند که پول و قدرت سیاسی کشورهایی مانند آمریکا و عربستان نمی‌تواند آرایش سیاسی و کابینه دولت عراق را تعیین کند و این دست اخبار خوب و تحولات مثبت ناشی از اقتدار ایران اسلامی است.

وی افزود: این اتفاق نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی در جایگاه ابتکار عمل راهبردی قرار داشته و آمریکایی‌ها به هیاهو روی آورده‌اند که به حول و قوه الهی پیروزی از آن اسلام و جمهوری اسلامی خواهد بود.

حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به موضوع و مشکلات صنفی در بخش کامیون‌داران، گفت: پیش از این نیز عرض کرده بودم اگر در زمان مناسب به مشکلات صنفی کامیون‌داران توجه می‌شد، کار به اینجا نمی‌رسید و خوشبختانه وزارت راه و شهرسازی سعی در حل این عزیزان داشته و دارد.

وی ادامه داد: کامیون‌داران عزیز توجه کنند که دشمنان و ضدانقلاب تلاش می‌کنند این مشکل صنفی را بهانه‌ای برای ایجاد تنش قرار دهند و مواظب باشید که ضدانقلاب و دشمنان به دنبال ایجاد نفوذ و اغتشاش در قشر زحمتکش کامیون‌داران هستند.

امام جمعه تبریز، با اشاره به فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی، امنیت را یکی از نیازهای اولیه و اساسی جوامع بشری دانست و گفت: پلیس و نیروی انتظامی از جمله نهادهای اصلی دخیل در ایجاد و حفظ و افزایش امنیت هستند و نیروهای انتظامی اعم از نیروهای شهربانی، ژاندارمری، کمیته‌های انقلاب و نیروی انتظامی در دوران پس از انقلاب 13 هزار شهید در دوران دفاع مقدس و پس از آن دارند که 8 هزار شهید و 22 هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند.

وی ادامه داد: به همین دلیل است که مردم از صمیم دل به نیروی انتظامی علاقه مند بوده و مردم کشورمان خصوصا آذربایجان، قدردان و قدرشناس خدمات نیروی انتظامی هستند.

حجت الاسلام آل هاشم با یادآوری فرارسیدن روز دامپزشکی، اداره کل دامپزشکی را یکی از اداراتی که با امکانات موجود نقش مستقیم و اساسی در سلامت و بهداشت جامعه ایفا می‌کند، معرفی کرد و گفت: این اداره با تلاش‌های شبانه روزی دامپزشکی در سطح استان و کشور در کنترل بیماری‌ها خدمات ارزشمندی ایفا می‌کنند.

وی همچنین با اشاره به سالگرد شهادت امام زین العابدین(ع)، ایشان را راوی نهضت حسینی و افشاگر ماهیت دستگاه فاسد اموی معرفی کرده و گفت: ایشان پس از واقعه عاشورا در شرایط سخت و فشار و اختناق سیاسی حدود 34 سال مسئولیت امامت شیعیان را برعهده داشتند و سرانجام در 25 محرم سال 94 بدست هشام بن عبدالملک مسموم و در سن 57 سالگی به شهادت رسیدند.