جودو نیازی به ناظر بین المللی ندارد/ فضا را برای جوانان مهیا کنیم

سرپرست فدراسیون جودو گفت: جوابیه متقن، شفاف و مستدل برای فدراسیون جهانی ارسال شده چرا که اعزام ناظر در شرایط خاص به کشورها صورت می گیرد و ایران نیازی به این حضور ندارد. محمدرضا عمادی با بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر افزود: کشورهایی که در حال تشکیل فدراسیون جودو هستند نیاز به ناظر از […]

سرپرست فدراسیون جودو گفت: جوابیه متقن، شفاف و مستدل برای فدراسیون جهانی ارسال شده چرا که اعزام ناظر در شرایط خاص به کشورها صورت می گیرد و ایران نیازی به این حضور ندارد.

محمدرضا عمادی با بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر افزود: کشورهایی که در حال تشکیل فدراسیون جودو هستند نیاز به ناظر از فدراسیون دارند و برای کشور ما که ۴۰ سال در کمال امنیت و آرمش و بارها مجمع انتخاباتی را بدون مشکل و در سلامت کامل برگزار کرده است ؛ حضور ناظر بین المللی ضرورتی ندارد.

سرپرست فدراسیون در خصوص تاخیر چند روزه در ارجاع نامه فدراسیون جهانی به فدراسیون گفت: این نامه با ۵ روز تاخیر به دست ما رسید و ما هم خیلی زود پاسخ آن را تنظیم کرده و به IJF ارسال کردیم و فکر می کنم که «ویزر» نیز از موضع ما حمایت کند و درخواست تجدید نظر ما را قبول کند.

عمادی ادامه داد: برای من جای سئوال دارد که چه کسی از داخل ایران برای فدراسیون جهانی نامه زده است!؟ ما در فدراسیون ایران هیچ اختلاف و مشکلی نداریم. متاسفانه برخی شیطنت می کنند و باعث شدند که از این دست مسائل را در داخل شاهد باشیم. خوشبختانه رابطه خوبی با فدراسیون جهانی داریم و همین هفته قبل در خصوص سعید ملایی نامه‌ای ارسال کردند و ضمن تبریک به پرداخت کمک هزینه ۴۰۰۰ دلاری برای استخدام مربی خارجی تاکید نمودند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا درخشان از سوی فدراسیون مامور شده تا در آلمان با رئیس فدراسیون جهانی مذاکره کند گفت: درخشان از سوی فدراسیون جهانی به رقابتهای گرندپری دوسلدورف دعوت شده و اکنون نیز در این رقابتها حضور دارد و از سوی ما ماموریتی ندارد. وقتی ایشان به آلمان سفر کرد، ایمیل فدراسیون جهانی با تأخیر پنج روزه پس از ارسال، به دست ما رسید.

عمادی با تاکید دوباره بر اینکه نمی داند چه کسی نامه درخواست ناظر را به فدراسیون جهانی ارسال کرده اظهار داشت؛ نکته مهم این است که فدراسیون آماده برگزاری یک انتخابات سالم و به دور از هر گونه مهندسی است. همه ما باید یاد بگیریم به خرد جمعی و قوانین احترام بگذاریم.

سرپرست فدراسیون جودو افزود: وزارت ورزش پرچمدار تبعیت از قانون بازنشستگی است و باید تلاش کنیم فضا برای حضور نسل جوان در عرصه ورزش مهیا شود. جودو نیز از این قاعده مستثنی نیست و در این مدت نیز ثابت کرده قائم به فرد نبوده و باید اختلاف سلیقه را کنار گذاشت تا فردی با کفایت مسئولیت فدراسیون را برعهده بگیرد و جودو از مسیر پیشرفت خود خارج نشود.

وی در مورد اعزام ملایی به مسابقات روسیه در شرایطی که فدراسیون جهانی حساس شده است گفت: در مورد اعزام ها یک تیم کارشناسی تصمیم گیری می کند و موضوع روسیه نیز تا چند روز قبل از اعزام مشخص خواهد شد. نکته مهم این ست که ۲۵ فروردین ماه مسابقات قهرمانی آسیا در قطر را پیش رو داریم و اگر در روسیه ملایی آسیب ببیند دچار مشکل خواهیم شد. لذا باید همه جوانب را برای این اعزام در نظر بگیریم.

عمادی در پایان گفت: جودو ایران پتانسیل بالایی دارد. ما در شهرهای مختلف پایگاه های قهرمانی بسیار خوبی داریم که باید تقویت شوند. باید مربیان خوب داخلی که کم شمار نیستند از جمله یوسف زاده که تحولی در جودو کم بینایان ایجاد کرده و در گذشته نیز منشا خدمات زیادی در جودو کشور بوده است را مورد توجه و حمایت قرار دهیم و از تجربیات و دانش فنی آنان بهره مند شویم . انشاالله مسئول آینده فدراسیون با توجه به وضعیت اقتصادی کشور با تکیه و اعتماد به پتانسیل بالای مربیان داخلی برنامه های خود را پیش ببرد.

انتهای پیام/