حادثه تروریستی زاهدان انتقام دشمنان از راهپیمایی ۲۲ بهمن بود

مشهد – ایرنا – تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) گفت: حادثه تروریستی جاده زاهدان – خاش و به شهادت رساندن مرزبانان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، انتقام گرفتن دشمنان از مردم ایران به خاطر حضور پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن بود. آیت الله سید محمد سعیدی عصر پنجشنبه در همایش استانی تجلیل از واقفین دهه […]

مشهد – ایرنا – تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) گفت: حادثه تروریستی جاده زاهدان – خاش و به شهادت رساندن مرزبانان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، انتقام گرفتن دشمنان از مردم ایران به خاطر حضور پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن بود.

آیت الله سید محمد سعیدی عصر پنجشنبه در همایش استانی تجلیل از واقفین دهه چهارم انقلاب اسلامی در مشهد افزود: مردم ایران برای تعظیم نسبت به قرآن و عترت و لبیک به ندای رهبری و مراجع عظام تقلید در راهیپمایی ۲۲ بهمن ماه چهل سالگی انقلاب، حماسه آفریدند.
وی اظهار داشت: دشمنان عده ای از مرزبانان ما را به شهادت رساندند، اما بدانند که این شهادت ها در اراده مردم ایران تاثیر نخواهد گذاشت بلکه این خونها شجره طیبه انقلاب را آبیاری و پابرجاتر می کند تا آن روز که به دست حضرت مهدی موعود (عج) سپرده شود و در نهایت روسیاهی برای دشمنان اسلام خواهد ماند.
وی گفت: کارهای منافقین و منحرفین و جنایات آنان باعث بالندگی نهضت مقدس اسلامی است و جز خسارت زدن به خود، بهره دیگری نخواهند برد.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) با قدردانی از واقفین افزود: واقفین نگاه ژرف و عمیقی به اموال دنیا دارند، با وقف اموالشان هم خیر خود را می خواهند و هم از خداوند خیر و برکت برای فرزندان خود طلب می کنند.
آیت الله سعیدی اظهار داشت: اموال فناشدنی است اما واقفین با وقف آنها، عمرشان را طولانی و مستمر می کنند.
* دهه چهارم انقلاب، دوران توسعه وقف در خراسان رضوی بود
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی نیز در این همایش گفت: دهه چهارم انقلاب اسلامی دوران توسعه وقف در این استان بود به طوری که طی ۱۰ سال اخیر موقوفات بیشتری نسبت به سه دهه قبل ثبت شد.
حجت الاسلام محمد احمدزاده افزود: در دهه سوم انقلاب اسلامی هزار و ۷۸۷ وقف در خراسان رضوی به ثبت رسید در حالی که در دهه چهارم کل موقوفات ثبت شده استان دو هزار و ۲۷۰ مورد بود.
وی بیان کرد: هم اینک ۲۵ هزار و ۸۷ وقف در خراسان رضوی وجود دارد که از این تعداد چهار هزار و ۵۷ مورد مربوط به پس از انقلاب اسلامی است که ۱۶ درصد از کل موقوفات استان را شامل می شود.
وی گفت: در دوران پهلوی اول و دوم کل وقفیات ثبت شده در خراسان ۲۱۲ مورد بود و ثبت بیش از چهار هزار موقوفه در دوران انقلاب اسلامی، شکوفایی وقف در چهار دهه گذشته را نشان می دهد.
حجت الاسلام احمدزاده افزود: از کل موقوفات ثبت شده پس از انقلاب اسلامی در خراسان رضوی ۲ هزار و ۲۰۰ وقف مربوط به دهه چهارم انقلاب است که امروز هزار نفر از واقفین این وقفها در این مراسم حضور یافته اند.
وی اظهار داشت: هر سال به طور میانگین ۲۸۰ مورد وقف جدید در این استان به ثبت می رسد، با توجه به اقدامات انجام گرفته در زمینه تروج فرهنگ وقف، هم اینک برای هر موضوعی در استان وقف صورت می گیرد.
وی گفت: در دهه چهارم انقلاب زمینه توسعه وقف های مشارکتی در این استان نیز فراهم شد که مهمترین وقف مشارکتی با عنوان 'مهر فاطمی' در مشهد به ثبت رسیده است.
حجت الاسلام احمدزاده افزود: در این چارچوب یک مجتمع در زمینی به مساحت هزار و ۵۴ مترمربع با زیربنای دو هزار و ۲۷۶ مترمربع شامل ۱۷ واحد تجاری و ۲۸ واحد مسکونی در خیابان صاحب الزمان (عج) مشهد از طریق تسهیلات قرض الحسنه خریداری و به نام موقوفه مهر فاطمی در نظر گرفته شد.
وی ادامه داد: ارزش این موقوفه ۱۶۰ میلیارد ریال است که در قالب ۳۲۰ هزار سهم ۵۰۰ هزار ریالی در نظر گرفته شده و تاکنون ۴۰ میلیارد ریال از سهام این موقوفه توسط واقفین خریداری شده است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، موقوفه مشارکتی برای موضوع علم و فناوری، وقف مشارکتی 'قرآن و عترت و نماز' ویژه دانش آموزان و مشارکت چهار میلیارد ریالی دانش آموزان در این وقف، ثبت ۵۰ مورد وقف مشارکتی در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تشکیل ۵۰ انجمن یاوران وقف در موضوعات مختلف را از دیگر اقدامات انجام شده در دهه چهارم انقلاب اسلامی برشمرد.
در این مراسم از ۱۴ واقف دهه چهارم انقلاب اسلامی در خراسان رضوی قدردانی شد.
۷۴۸۹ / ۶۰۵۳
انتهای پیام/