رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی خبر داد:

حذف سه فرآیند زائد اداری در ۲۸ دستگاه اجرایی استان / استقرار میز خدمت در ۴۸ دستگاه اجرایی

صافی - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی از استقرار میز خدمت در ۴۸ دستگاه اجرایی استان خبر داد و گفت: سال گذشته از تمامی دستگاه‌ها درخواست کردیم تا نسبت به حذف فرآیندهای زائد اقدام کنند که بر این اساس در ۲۸ دستگاه سه فرآیند زائد اداری، شناسایی و حذف شد.

داوود بهبودی در جلسه شورای اداری استان با رویکرد حقوق شهروندی، با بیان این‌که منشور حقوق شهروندی تعیین کننده رابطه مردم با یکدیگر و رابطه مردم با دولت است، اظهار کرد: حقوق شهروندی، رعایت کرامت و حیثیت انسانی یکی از اصول بنیادین صیانت از حقوق مردم در نظام اداری است.

وی افزود: عدم تبعیض در ایفای حقوق، جبران خسارت مردم ناشی از تقصیر واحدها، نظارت سازمان یافته بر عملکرد دستگاه‌ها، برقراری رقابت سالم در میان دستگا‌ه‌ها، کارکنان و واحدها، انتقاد پذیری و اقبال واقعی به انتقادها، تذکرات و نظارت سازمان یافته بر عملکرد ماموران اداری، برقراری رقابت سالم و سازنده از جمله محورهایی است که در اصول بنیادی شهروندی باید در نظر گرفته شود.

بهبودی با اشاره به مصادیق حقوق شهروندی و تکالیف کارکنان دستگاه‌های اجرایی، گفت: حق برخورداری از کرامت انسانی، حق برخورداری از اعمال بی طرفانه، حق آگاهی به موقع از تصمیمات اداری، حق اظهار نظر در تصمیمات اداری، حق رسیدگی به موقع و منصفانه به شکایات و اعتراضات از مصادیق حقوق شهروندی و تکالیف نظام اداری بوده که همواره باید رعایت شوند.

وی در ادامه با بیان این‌که از شهروندان نیز انتظار می‌رود بخشی از حقوق شهروندی را رعایت کنند، گفت: ارائه اطلاعات و مدارک صحیح، محترم شمردن و رعایت تصمیمات و اقدامات اداری و ممانعت از قانونگذاری از جمله انتظارات نظام اداری از شهروندان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با اشاره به اقدامات انجام شده در استان برای حقوق شهروندی، اظهار کرد: طی چند سال اخیر ۱۳ جلد اثر در ارتباط با حقوق شهروندی در استان تولید شده است، همچنین برگزاری هفت همایش‌ استانی و دو همایش ملی، استقرار میز خدمت در ۴۸ دستگاه اجرایی و بازرسی میدانی از عملکرد ۵۵ دستگاه از اقدامات حقوق شهروندی در استان است.

وی با بیان این‌که شرط موفقیت ما، احساس رعایت حقوق شهروندی توسط شهروندان است، گفت: امیدوارم رعایت حقوق شهروندی از سوی دستگاه‌ها در بین مردم عملی و ملموس شود.

انتهای پیام/