حرکت شتابان قطار توسعه بهداشت و درمان هرمزگان در دولت روحانی

بندرعباس- ایرنا- دولت تدبیر و امید از ابتدای فعالیت گام های بسیار سازنده ای در جهت توسعه همه جانبه و عمران و آبادانی این مرز و بوم برداشته ، که در این میان بهداشت و درمان مورد توجه ویژه این دولت قرار داشته و اقدام های بسیار خوبی در این حوزه انجام شده است. به […]

بندرعباس- ایرنا- دولت تدبیر و امید از ابتدای فعالیت گام های بسیار سازنده ای در جهت توسعه همه جانبه و عمران و آبادانی این مرز و بوم برداشته ، که در این میان بهداشت و درمان مورد توجه ویژه این دولت قرار داشته و اقدام های بسیار خوبی در این حوزه انجام شده است.

به گزارش ایرنا، اقدام های توسعه ای دولت تدبیر و امید در بخش بهداشت و درمان در جای جای ایران اسلامی به ویژه استان هرمزگان کاملا مشهود و ملموس بوده و شاخص های سلامت در این استان رشد قابل ملاحظه ای داشته است.
هرمزگان از جمله استان هایی است که روند توسعه بهداشت و درمان آن در طول فعالیت دولت تدبیر و امید بسیار شتابان و پرسرعت بوده ، اگرچه هنوز با رسیدن به استانداردها فاصله داریم، اما مسیر حرکتی، مسیر درستی بوده و به طور یقین در صورت حمایت و برنامه ریزی های صحیح در آینده ای نزدیک به نقطه مطلوب خواهیم رسید.
**اجرای بیش از ۲۰۰ طرح بهداشتی و درمانی در هرمزگان
رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در طول هفته دولت و دهه فجر امسال بیش از ۲۰۰ طرح بهداشتی ودرمانی در این استان اجرا شده است.
دکتر سید حسین داودی در گفت و گو با ایرنا بیان داشت: از جمله مهمترین این طرح ها می توان به آموزشگاه بهورزی، مراکز مشاوره بیماری های رفتاری ، ۶۶ خانه پزشک و ماما، خانه بهداشت، مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی و توسعه بیمارستانی اشاره کرد.
وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید نگاه ویژه ای به حوزه سلامت دارد، خاطرنشان کرد: خدمات وزارت بهداشت در کشور ملموس و محسوس است و به طور یقین اجرای این طرح ها نیز در راستای ارایه خدمات ارزنده ای به حوزه سلامت جامعه انجام شده است.
داودی با تاکید بر اینکه دولت تدبیر و امید طرح های بنیادی و موثری برای توسعه سلامت دارد، گفت: با تلاش های صورت گرفته در این دولت هم اکنون مناطق شرق، غرب و مرکز استان مجهز به دستگاه های سی تی اسکن و تصویربرداری پزشکی هستند و دیگر نیازی به مراجعه به استان های همجوار نیست.
وی ابراز داشت: تا پیش از این مردم هرمزگان در بحث سلامت به ویژه در مناطق غربی و شرقی با مشکلات عدیده ای روبرو بودند به گونه ای که برای گرفتن یک ام آر آی باید گاهی اوقات یک تا سه ماه در نوبت می ماندند و یا به استان های دیگر مراجعه می کردند که امروز این مشکل حل شده است.
داودی با اشاره به فعالیت ۲۱ واحد بیمارستانی در هرمزگان، تصریح کرد: امروز سطح خدماتی بهداشتی و درمانی که به مردم استان ارایه می شود بسیار ارتقاء یافته است.
**ارایه خدمات دندانپزشکی به روستاییان در هرمزگان
یکی از خدمات بسیار ارزنده در حوزه بهداشت و درمان هرمزگان که در دولت تدبیر و امید محقق شده، ارایه خدمات دندانپزشکی با تعرفه دولتی به ویژه در مناطق روستایی است.
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: هم اکنون این دانشگاه در میان استان های کشور حائز رتبه نخست در ارایه خدمات دندانپزشکی به روستاییان است که این رتبه برای هرمزگانی که پیش از این از حداقل های بهداشتی هم محروم بود، بسیار ارزشمند بوده و نشان از رشد شاخص های بهداشتی و درمانی در آن دارد.
دکتر فاطمه نوروزیان بیان داشت: این دانشگاه در حال حاضر دارای هفت دانشکده و یک مجتمع آموزش عالی سلامت است که دانشکده بهداشت، پرستاری و مامایی، پیراپزشکی، پزشکی، داروسازی و علوم دارویی، دندانپزشکی از جمله دانشکده‌های این دانشگاه هستند.
به گفته وی، دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان دارای ۳۶ رشته با ۲۹۰ هیات علمی و بیش از سه هزار دانشجو است و دانشکده دندانپزشکی آن نیاز هرمزگان به خدمات دندانپزشکی را تا ۱۵ سال آینده تامین می‌ کند.
وی خاطرنشان کرد: امروز حتی در دورترین و کم برخوردارترین نقاط استان هرمزگان از جمله بشاگرد نیز بیمارستان داریم که خدمات بهداشتی و درمانی لازم را به مردم ارایه می دهد.
نوروزیان اظهار داشت: در حال حاضر ۲۹۰ تخت مراقب های ویژه، ۱۷ کلینیک درمانی، یک مرکز ناباروری، ۹۲ پزشک فوق تخصص، ۶۸۴ نفر پزشک متخصص، یک فروند آمبولانس هوایی و یک فروند آمبولانس دریایی و یک هزار و ۲۷۳ پرستار در هرمزگان فعالیت دارند.
این مقام مسوول تصریح کرد: در حال حاضر روستاها، مناطق عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر استان شامل طرح اجرای برنامه پزشک خانواده روستایی هستند.
**ارایه خدمات بهداشتی در دورترین روستاهای هرمزگان
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شبکه بهداشت با هدف دسترسی بیشتر مردم به خدمات بهداشتی ودرمانی در دولت یازدهم تشکیل شد و ما امروز شاهد فعالیت ۶۵۰ خانه بهداشت در دورترین جای هرمزگان هستیم.
دکتر کاووس دیندارلو ابراز داشت: به منظور ارایه خدمات تشخیصی پزشکی به بیماران استان، ۱۱ دستگاه سی تی اسکن و پنج دستگاه ام آر آی در مرکز، شرق و غرب هرمزگان فعال است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطرنشان کرد: اکنون ۳۲۷ مرکز جامع خدمات شهری و روستایی و ۴۴مرکز تحقیقات فعال در استان وجود دارد که ایجاد این مراکز در سایه توجه دولت ها در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی به ویژه در دولت تدبیر و امید انجام شده است.
** فعالیت چشمگیر پزشکان زن متخصص در هرمزگان
هرمزگان که زمانی وضعیت بهداشتی و درمانی خوبی نداشته، امروز به مرحله ای از رشد و توسعه و امنیت رسیده که شاهد فعالیت بانوان پزشک متخصص در آن هستیم.
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امروز ۱۸۵ پزشک زن در رشته های مختلف پزشکی دانشگاهی و غیر دانشگاهی در این استان فعال هستند.
نورروزیان بیان داشت: از این شمار ۶۵ زن متخصص و فوق تخصص در حوزه زنان و زایمان در هرمزگان فعالیت دارند.
**انجام جراحی های برداشت عضو برای پیوند نخستین بار در هرمزگان
روند توسعه بهداشت و درمان در هرمزگان در طول فعالیت دولت تدبیر و امید چنان شتابان بوده که امروز شاهد انجام جراحی های حساس از جمله برداشت عضو جهت پیوند در این استان هستیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به ایرنا گفت: برای نخستین بار در تاریخ پزشکی این استان عمل برداشت عضو برای پیوند انجام می شود و جراحی های کم نظیری توسط پزشکان فعال در هرمزگان صورت می گیرد که همه این موارد نشان از رشد بخش بهداشت و درمان این استان دارد.
داودی خاطرنشان کرد: اکنون عملیات احداث چندین بیمارستان با بیش از یک هزار تخت بیمارستانی در هرمزگان در دست اجراست و تمام اورژانس‌ های بیمارستان های استان توسعه یافته یا در حال توسعه هستند.
وی با اشاره به تلاش های در دست انجام به منظور ارتقاء هر چه بیشتر شاخص های بهداشت و درمان در استان، گفت: در حال حاضر پروژه های بسیار مهمی همچون چندین بیمارستان با بیش از یک هزار تخت بیمارستانی در هرمزگان در دست اجرا است.
وی با اشاره به تلاش های صورت گرفته در دولت تدبیر و امید در جهت نوسازی و تقویت ناوگان اورژانس هرمزگان، گفت: تا پایان امسال ۶۰ دستگاه آمبولانس جدید و پیشرفته به این ناوگان اضافه می شود.
**سفر رییس دولت تدبیر و امید به هرمزگان
دکتر حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان در سومین سفر خود به استان هرمزگان با هدف دیدار با مردم غرب استان و همچنین بهره برداری از دهها طرح عمرانی فردا یکشنبه میهمان هرمزگانی ها هست.
استاندار هرمزگان دراین زمینه با تشریح خدمات دولت در استان گفت: در جریان سفر رییس جمهوری به این استان بهره برداری از طرحهای بزرگ ملی و سرمایه ای در استان پیش بینی شده که تحولات ملی و منطقه ای در پی دارد.
فریدون همتی افزود: طرحهای زیادی برای بهره برداری درسال جاری وسالهای ۹۸ و۹۹ در استان در دست اجراست ولی در جریان این سفر ۴۰ طرح اقتصادی با اعتبار ۶۰ هزار میلیارد ریال در سفر ۲ روزه رییس جمهوری (۲۸ و ۲۹ بهمن ماه جاری) در این استان به بهره برداری می رسد.
فریدون همتی افزود: این طرح ها در حوزه پالایش نفت ستاره خلیج فارسو خودکفایی در تولید بنزین، ارتقای طرحهای کمی وکیفی نفت بندرعباس، نیروی دریایی ارتش، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، آبخیزداری، آموزش و پرورش و نوسازی مدارس است.
وی ضمن تشریح برنامه های سفر رییس جمهوری در روزهای یکشنبه و دوشنبه تصریح کرد: حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح یکشنبه از طریق فرودگاه بندرلنگه وارد هرمزگان می شود و در ورزشگاه تختی این شهرستان با مردم غرب هرمزگان دیدار مردمی دارند.
استاندار هرمزگان یاد آور شد: بعد از ظهر یکشنبه نیز مرحله سوم پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس و ارتقای توسعه کمیت و کیفیت پالایش نفت بندرعباس بهره برداری می شود.
وی، شرکت در نشست شورای اداری هرمزگان در یکشنبه شب را از دیگر برنامه های سفر رییس جمهوری به این استان اعلام کرد.
همتی یاد آورشد: روز دوم سفر رییس جمهوری به هرمزگان نیز با بهره برداری از طرح های نیروی دریایی و به آب اندازی زیر دریایی آغاز می شود.
وی ادامه داد: همچنین بهره برداری از طرح های ویدئو کنفرانسی جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی در روز دوشنبه با حضور رییس جمهوری انجام می شود.
وی تصریح کرد: بطور حتم بهره برداری از طرحهای بزرگ تحولی عظیم در سیمای استان دربخش های مختلف درپی دارد و مردم استان ازمزیت های آن بیشتر برخوردار می شوند.
۷۱۹۸/۶۰۴۸
انتهای پیام/