حشدالشعبی جایگاه بسیار مهمی در تقویت همبستگی ملی عراق دارد

تهران- ایرنا- رئیس جمهوری حضور و فتاوای علمای بزرگ در ایران و عراق در مسیر مبارزه با تروریسم و علیه استعمار به نفع ملت های منطقه را مغتنم و ارزشمند دانست و گفت: حشدالشعبی جایگاه بسیار مهمی در تقویت همبستگی ملی عراق داشته و دارد. به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،حجت‌الاسلام والمسلمین […]

تهران- ایرنا- رئیس جمهوری حضور و فتاوای علمای بزرگ در ایران و عراق در مسیر مبارزه با تروریسم و علیه استعمار به نفع ملت های منطقه را مغتنم و ارزشمند دانست و گفت: حشدالشعبی جایگاه بسیار مهمی در تقویت همبستگی ملی عراق داشته و دارد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی – روز سه‌ شنبه – در دیدار با فالح الفیاض رئیس حشدالشعبی و مشاور امنیت ملی عراق با تجلیل از مجاهدت‌ها، فداکاری‌ها و افتخارآفرینی‌های حشدالشعبی در مسیر مبارزه با تروریسم و ایجاد ثبات و امنیت در عراق، گفت: مبارزه با تروریست‌ها در عراق با مجاهدت‌های مردم عراق به دست آمد و افتخاری برای مسلمانان و جهان اسلام بود.
رئیس جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه امروز اراده دولت و ملت ایران و عراق بر توسعه همه جانبه روابط تهران و بغداد است، بر ضرورت تلاش مسئولان دو کشور برای دستیابی به این هدف تأکید کرد.
روحانی اربعین حسینی و حضور میلیونی زائران ابا عبدالله الحسین(ع) در عراق را بهترین نماد از عشق دو ملت به اهل بیت(ع) دانست و اظهار امیدواری کرد تا اهداف دو ملت در راستای صلح و توسعه منطقه محقق شود.
رئیس حشدالشعبی و مشاور امنیت ملی عراق هم در این دیدار سفر رئیس جمهور اسلامی ایران به عراق را مهم و در راستای منافع دو ملت دانست و گفت: توسعه روابط و همکاری‌ها میان ایران و عراق زمینه‌ساز تحولات بزرگ در منطقه خواهد بود.
«فالح الفیاض» اظهار داشت: گسترش همکاری‌های فرهنگی، علمی و اجتماعی دو کشور پشتوانه مهم و بزرگی برای نزدیکی بیش از پیش دو ملت و توسعه دو کشور خواهد بود.
وی تصریح کرد: عراق همواره خود را مدافع جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های گوناگون می‌داند و به دستاوردها و پیشرفت‌های سیاسی، اقتصادی، منطقه‌ای و بین‌المللی همسایه برادر خود ایران افتخار می‌کند.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین روحانی صبح دوشنبه به دعوت رسمی «برهم صالح»همتای عراقی خود در صدر یک هیات بلندپایه سیاسی – اقتصادی عازم بغداد پایتخت این کشور شد.
زیارت حرمین شریفین کاظمین،دیدار با رئیس جمهوری، نخست وزیر، رییس و برخی از نمایندگان مجلس عراق سخنرانی در همایش تجاری با حضور بخش های دولتی و خصوصی دو کشور و همچنین سخنرانی در نشست با نمایندگان و فعالان سیاسی عراق از جمله برنامه های رئیس جمهوری در دو روز اخیر بوده است.
در جریان سفر رییس جمهوری، هیات های عالیرتبه دو کشور در حضور دکتر روحانی و نخست وزیر عراق، پنج سند و یادداشت همکاری امضا و بین مقامات دو کشور تبادل شد.
سفر رییس جمهوری به عراق سه روزه است و فردا – چهارشنبه- به تهران باز می گردد.
سیام**۳۰۷۰**
انتهای پیام/