عضو حزب موتلفه اسلامی:

حقیقی ترین انقلاب یکصد سال اخیر متعلق به ایران است

صافی -  عضو حزب موتلفه اسلامی می گوید: انقلاب اسلامی ایران به دلیل تحولات عمیقی که ایجاد کرد و همچنین حضور همگانی مردم در فرایند پیروزی انقلاب، حقیقی ترین انقلاب یکصد سال اخیر بود .

حسن غفوری فرد عصر امروز شنبه در برنامه ناگفته های انقلاب گفت: انقلاب ها متفاوت از کودتا هستند. در کودتاها نظامیان نقش اصلی را دارند و مردم چندان اثر گذار نیستند. از طرف دیگر هم تحول عمیقی در کودتا ها رخ نمی دهد اما در انقلاب ها تجولات گسترده و عمیقی رخ می دهد و مردم در آن نقشی اصلی را دارند و نظامیان چندان اثر گذار نیستند.

وی دراین نشست در خانه اندیشمندان علوم انسانی، افزود: انقلاب ایران حقیقی ترین انقلاب یکصد سال اخیر بود. بنابراین همه دپارتمان های علوم سیاسی دنیا بر ویژگی متمایز بودن انقلاب ایران تاکید کرده اند.

استاد برق دانشگاه امیر کبیر با بیان اینکه محمد رضا شاه از هر حرکت و اقدام مردم می ترسید و وحشت می کرد ، اظهار داشت : وقتی دکتر نجات الهی در دانشکاه امیر کبیر شهید شد اجازه تشییع جنازه نمی دادند و از تشییع پیکر یک استاد دانشگاه می ترسیدند تا اینکه بالاخره رژیم را راضی کردیم اجازه برگزاری مراسم را بدهد اما باز هم در میدان انقلاب دست به کشتن مردم زدند.

وی ادامه داد: این سرکوب های رژیم باعث شد انقلابیون هم تعابیر تندی علیه شاه به کار ببرند و به او حمله کنند.

عضو هیات موتلفه اسلامی اظهار کرد: کارهایی که شاه برای مذهبی نشان دادن خود انجام می داد همه برای فریب و بازی دادن مردم بود. اما کاری کردند این بود که مردم را نسبت به این بازی ها و فریب کاری های شاه آگاه کردند که شاه هیچ اعتقاد مذهبی ندارد و دین ستیز است.

وی سپس با طرح این پرسش که چرا انقلاب کردیم ، گفت: یکی از عواملی که باعث شد مردم ایران انقلاب کنند تحقیر مردم توسط رژیم شاه بود. یکی از نمادهای این تحقیر مردم توسط رژیم شاه جدا شدن بحرین از ایران بود. بحرین استان ۱۴ ایران بود که ملکه انگلیس به شاه دسور داد از ایران جدا شود و با همکاری سازمان ملل طوری وانمود کردند که انگار مردم بحرین خواهان جدایی از ایران هستند بنابراین به این شیوه بحرین را از ایران جدا کردند و هویدا گفت بحرین دختری بود که بزرگ شد و شوهرش دادیم.

این مبارز دوران انقلاب بیان کرد: امام وقتی از پاریس اعلامیه دادند که سرباز ها فرار کنند. ما دست به کار شدیم تا این اعلامیه را پخش کنیم. در حین پخش این اعلامیه من دستگیر شدم در زندان می گفتند شما با چه چیزی می خواهید انقلاب کنید؟ مگر پول دارید؟ مگر ارتش دارید؟ مگر نمی دانید همه ابر قدرت ها پشت شاه هستند؟ و شما در تاریخ می خوانید که کارتر در اوج اعتراضات مردم به تهران آمد و ایران را جزیره ثبات نامید تا حمایت خود را از شاه نشان دهد.

وی افزود: تنها مسئله ای می تواند پیروزی انقلاب آن هم با دست خالی را تبیین و تحلیل کند اشاره به عامل کمک ها و امدادهای غیبی است. امام به مسیر خود اعتقاد داشت و این اعتقاد را به بدنه انقلاب تزریق کرده بود.

وی با بیان اینکه هر کس از مسیر حق دور شود تحقیر خواهد شد، اظهار کرد: کار شاه به جایی رسید که فرمانده گارد شاهنشاهی که باید معتقد ترین فرد به شاه باشد در رادیو رسما اعلام کرد که ما در خدمت انقلاب مردم ایران هستیم. این یعنی اینکه شاهی که می خواست مردم را تحقیر کند خود به اوج ذلت افتاد.

انتهای پیام/