حمایت از شرکت های دانش بنیان/ برگزاری نمایشگاه های دائمی در کشورهای همسایه

ایران در تولید ام‌دی‌اف و صنایع چوب بسیار پیشرفته است و این نمایشگاه محلی برای بروز توانمندی‌های شرکت‌های داخلی و تحقق شعار حمایت از کالاهای ایرانی است. به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، بهمن حسین زاده سرپرست شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب و برنامه‌های […]

ایران در تولید ام‌دی‌اف و صنایع چوب بسیار پیشرفته است و این نمایشگاه محلی برای بروز توانمندی‌های شرکت‌های داخلی و تحقق شعار حمایت از کالاهای ایرانی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، بهمن حسین زاده سرپرست شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب و برنامه‌های این نهاد گفت: همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر سایت تهران میزبان سه رویداد چهارمین نمایشگاه بین‌المللی فرودگاه، هواپیما، پرواز، صنایع و تجهیزات وابسته، چهارمین نمایشگاه بین‌المللی لوجستیک و زنجیره تامین و تجهیزات وابسته و هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی یراق‌آلات، ماشین آلات چوب و صنایع وابسته است.

این رویدادها با رویکرد نمایش دستاوردهای هر حوزه در چهل سال اخیر برپا شده‌اند.

وی در خصوص نمایشگاه بین‌المللی لجستیک گفت: این رویداد یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های ایران به شمار می‌آید که در سه هزار متر مربع و با حضور شش شرکت داخلی و یک شرکت خارجی برگزار شده است. براساس آمار به دست آمده در سال ۲۰۱۶ رتبه کشور ما در این حوزه ۹۶ بود اما در سال‌های گذشته توانستیم در حوزه گمرک، انبارداری، حمل کالا و پست پیشرفت‌های خوبی به دست آورده‌ایم. ما می‌توانیم به کمک این حوزه علاوه بر رونق‌بخشی به صادرات زمینه را برای اشتغال بیشتر فراهم کند.

وی در خصوص نمایشگاه ماشین آلات چوب گفت: این نمایشگاه نیز به دلیل همزمانی با سال نوی چینی با استقبال خوبی از سوی خارجی‌ها همراه شده است. به طوری که شاهد حضور ۱۷ شرکت خارجی هستیم.

حسین‌زاده تصریح کرد: ایران در تولید ام‌دی‌اف و صنایع چوب بسیار پیشرفته است و این نمایشگاه محلی برای بروز توانمندی‌های شرکت‌های داخلی و تحقق شعار حمایت از کالاهای ایرانی است.

وی تصریح کرد: هدف برگزاری این نمایشگاه‌ها ارائه آخرین تکنولوژی‌ها و فناوری های روز دنیا در صنعت چوب، ماشین‌آلات و یراق‌آلات است. حضور ۲۰۰ شرکت تولیدی، بازرگانی و خدماتی در این نمایشگاه که ۳۰ واحد آن به صورت مستقیم یا نمایندگی شرکت‌های خارجی هستند نشان از اهمیت آن دارد.

وی در خصوص نمایشگاه‌های خارجی گفت: یکی از برنامه‌های ما در جهت حمایت از تولید داخل ، برگزاری نمایشگاه‌های اختصاصی و دائم در کشورهای همسایه است. کشورهایی مانند چین و هند که جزو شرکای اصلی تجاری ما هستند می‌توانند محل مناسبی برای عرضه کالاهای ایرانی باشند. هدف ما این است که محصولات و صنایعی که به سبب تحریم‌ها عقب مانده‌اند را با حضور در این نمایشگاه‌ها حمایت کنیم. نگاه ما این است که تعامل خوبی با بخش خصوصی داشته باشیم. در شرایط امروز اقتصادی کشور بخش خصوصی بیشترین سختی‌ها را متحمل شده و باید از آنها حمایت شود. ما اکنون ۳۸ سایت فعال نمایشگاهی داریم که با همکاری و هماهنگی سازمان توسعه تجارت و سازمان‌های صنعت و معدن هر استان به دنبال بازده هرچه بیشتر آنها هستیم.

حسین‌زاده تصریح کرد:‌ حضور شرکت‌ها در نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی باید هدفمند شود و ما از ابتکار و خلاقیت‌های مرتبط با صنعت نمایشگاهی استقبال می‌کنیم. ضمن آنکه با تفاهم‌نامه‌ای که میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری داشتیم در راستای توسعه صادرات محصولات دانش‌بنیان و معرفی دستاوردهای فناوری کشور تخفیفات ویژه‌ای برای حضور این شرکت‌ها در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/