خروش مردم بحرین همزمان با جلسه دادگاه شیخ عیسی قاسم

 همزمان با فرا رسیدن جلسه محاکمه شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین هزاران نفر در سراسر این کشور کفن پوشان تظاهرات و آمادگی خود را برای دفاع از این عالم دینی اعلام کردند. به گزارش صافی، دادگاه جنایی بحرین قرار است امروز دوشنبه بار  جلسه محاکمه آیت‌الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین و عالم […]

 همزمان با فرا رسیدن جلسه محاکمه شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین هزاران نفر در سراسر این کشور کفن پوشان تظاهرات و آمادگی خود را برای دفاع از این عالم دینی اعلام کردند.

به گزارش صافی، دادگاه جنایی بحرین قرار است امروز دوشنبه بار  جلسه محاکمه آیت‌الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین و عالم برجسته دینی را برگزار کند.
این در حالی است که بنا بر گفته جمعیت معارض الوفاق، همزمان با فرا رسیدن روز دادگاه، شب گذشته بیش از ۱۵۰ هزار نفر در مناطق مختلف بحرین تحت عنوان «تظاهرات کفن پوشان» راهپیمایی کردند و شماری از تحصن کنندگان نیز سحرگاه امروز نماز صبح را در برابر منزل شیخ عیسی قاسم به جماعت اقامه کردند.
شماری از جوانان بحرینی شب گذشته با نیروهای امنیتی خاندان حاکم در بحرین درگیر شدند که نیروهای امنتی از گاز اشک آور علیه متعرضان استفاده کردند.
حکومت بحرین ۲۰ ژوئن (۳۱ خرداد) حق شهروندیِ شیخ عیسی قاسم را سلب کرد. این اقدام حدود یک هفته پس از آن صورت گرفت که وزارت دادگستری بحرین فعالیت اصلی‌ترین حزب مخالف این کشور یعنی جنبش الوفاق را تعلیق و دو گروه مخالف دیگر به نام‌های «مؤسسۀ عصر روشنگری اسلامی» و «انجمن اسلامی الرساله» را منحل کرد.
وزارت کشور بحرین در تاریخ ۳۱ خرداد با ادعای این‌که این روحانی برجستۀ شیعی از جایگاه خود برای «خدمت به منافع خارجی و گسترش خشونت فرقه‌ای» سوءاستفاده کرده است، از لغو تابعیت وی خبر داد.
شیخ عیسی قاسم که رهبر معنوی انقلاب بحرین به شمار می‌آید، پس از تاسیس کشور بحرین در سال ۱۹۷۱ از نجف اشرف به این کشور بازگشت و با اکثریت آراء به مجلس راه یافت و تا زمان انحلال آن، عضو مجلس ملی بحرین بود.
بحرین از بهمن سال ۱۳۸۹ صحنۀ برگزاری اعتراضات خیابانی مردم است که خواستار برکناری رژیم آل خلیفه و آزادی زندانیان سیاسی هستند.
ناآرامی‌های بحرین تاکنون ده‌ها کشته و هزاران زخمی بر جای گذاشته‌است.
گروه‌های مدافع حقوق بشر بارها رژیم آل خلیفه را به خاطر سرکوب مخالفان محکوم کرده‌اند و خواستار اصلاحات در نظام سیاسی این کشور شده‌اند.
رژیم آل خلیفه با ادامه سیاست سرکوب اعتراضات، ده‌ها معترض را کشته و بسیاری از فعالان سیاسی و مخالف را به حبس‌های طولانی مدت محکوم کرده‌است.
انتهای پیام/