خوردن تخم بلدرچین در زمان بارداری،ضرر دارد یا نه؟

یکی از سوالات رایج که خانم های باردار می پرسند این است که آیا می توانیم در بارداری تخم بلدرچین مصرف کنیم: آیا برای رشد مغز جنین مناسب است؟ آیا تخم بلدرچین می تواند روی رشد قدی و یا زیبایی جنین اثر گذار باشد؟ ابتدا درباره خواص بلدرچین توضیحاتی داده می شود. تخم بلدرچین فواید […]

یکی از سوالات رایج که خانم های باردار می پرسند این است که آیا می توانیم در بارداری تخم بلدرچین مصرف کنیم: آیا برای رشد مغز جنین مناسب است؟ آیا تخم بلدرچین می تواند روی رشد قدی و یا زیبایی جنین اثر گذار باشد؟

ابتدا درباره خواص بلدرچین توضیحاتی داده می شود.
تخم بلدرچین فواید زیادی دارد که برخی از مهم‌ترین آن‌ها شامل توانایی آن در بهبود بینایی، افزایش سطح انرژی، تحریک رشد و نمو، بهبود سوخت و ساز بدن، کاهش فشار خون، تسکین آلرژی، پاکسازی بدن و جلوگیری از بیماری‌های مزمن است.

همان طور که از نام آن پیداست، تخم بلدرچین توسط گونه‌های مختلف بلدرچین، که در دسته ماکیان‌سانان هستند، گذاشته می‌شود. بلدرچین یکی از پرندگان متوسط جثه است که در سراسر اروپا، شمال آفریقا، جنوب ایالات متحده و بخش‌هایی از آسیا یافت می‌شود.

بلدرچین دارای چند خواص برجسته است که بطور مختصر نام می بریم:

* تقویت قدرت بینایی
* تنظیم کلسترول
* پاکسازی بدن
* جلوگیری از بیماری های مزمن
* تحریک رشد
* کاهش فشار خون

خانمهای باردار در دوران بارداری تخم بلدرچین بخورند زیرا تخم بلدرچین:
افزایش دهنده قدنوزاد
تقویت کننده چشم
و سبب افزایش مقاومت کلی بدن می شود.

این تخم بلدرچین‌ها دارای مقداری اسیدهای چرب اشباع هستند که بهتر است در مقدار متعادلی مصرف شوند. در واقع هر گونه تغییر عمده‌ای در رژیم غذایی باید تحت نظر متخصص تغذیه باشد. اما مصرف متعادل آن برای سلامتی بسیار مطلوب است. خانم های باردار که چاق هستند و یااضافه وزن دارند، خانم های باردار دیابتی و یا باردارنی که چربی خون بالا دارند قبل از مصرف حتما با پزشک تغذیه خود مشورت کنید.