داور ازبکستانی: ایران نقشی تعیین کننده در شطرنج آسیا دارد

تهران – ایرنا – سرداور ازبکستانی مسابقات بین المللی شطرنج جام فجر با بی نظیر توصیف کردن میزان شرکت شطرنج بازان در این دوره از رقابت ها گفت: حضور بیش از ۸۰۰ شطرنج باز در رقابت های جام فجر حکایت از نقش تعیین کننده ایران در شطرنج آسیا دارد. «حسین ترد علی اف» که در […]

تهران – ایرنا – سرداور ازبکستانی مسابقات بین المللی شطرنج جام فجر با بی نظیر توصیف کردن میزان شرکت شطرنج بازان در این دوره از رقابت ها گفت: حضور بیش از ۸۰۰ شطرنج باز در رقابت های جام فجر حکایت از نقش تعیین کننده ایران در شطرنج آسیا دارد.

«حسین ترد علی اف» که در حاشیه رقابت های بین المللی شطرنج جام فجر با خبرنگار ایرنا گفت وگو می کرد، اظهار داشت: حضور بیش از ۸۰۰ شطرنج باز در رده های سنی مختلف از ایران و جهان در این دوره از مسابقات نشان از آن دارد که کشور شما ( ایران) نقشی مهم و تعین کننده در شطرنج آسیا دارد. در این دوره از رقابت ها با توجه به حضور شطرنج بازهای مطرح ایرانی و خارجی، شاهد رقابت های سختی بین آنها در دورهای پایانی بودیم.
او گفت: در این دوره از رقابت ها استاد بزرگ های کمتری حضور پیدا کردند که یکی از دلایل اصلی آن پایین بودن جایزه است اما نفراتی که در بخش اساتید حضور دارند بدون شک موجب رقابتی شدن این دوره از مسابقات بودند.
این داور ازبکستانی با بیان اینکه نخستین بار نیست که در ایران حضور پیدا می کند، یادآور شد: بارها به شهرهای مشهد، اصفهان، شیراز و … سفر کرده ام؛ ایران کشوری زیباست که برخلاف برخی تبلیغات مردمانی مهربان و مهمان نواز دارد.
به گزارش ایرنا، بیست و هفتمین دوره رقابت های بین المللی شطرنج جام فجر از روز سه شنبه ۶بهمن ماه با حضور بیش از ۸۰۰ شطرنج باز داخلی و خارجی در سه بخش اساتید، آزاد و نوجوانان در تهران برگزار شد که در خاتمه با قهرمانی علیرضا فیروزجا به پایان رسید.
همچنین پاول پنکراتف از روسیه دوم شد و احسان قائم مقامی استاد بزرگ شطرنج کشورمان در رده سوم ایستاد.
ورزشی ** ۲۰۵۲**۱۵۹۷
انتهای پیام/