دایی: تیم سایپا در چهار روز گذشته تمرین نکرده است

تهران- ایرنا- سرمربی تیم فوتبال سایپا گفت: چهار روز است که تمرین نداریم و به همین خاطر نمی توانم در مورد تیمم حرفی بزنم. به گزارش خبرنگار ایرنا، علی دایی در نشست خبری پیش از دیدار برابر تراکتورسازی تبریز با بیان این مطلب افزود: نمی توانم در مورد شرایط تیمم مطلبی بگویم چون چهار روز […]

تهران- ایرنا- سرمربی تیم فوتبال سایپا گفت: چهار روز است که تمرین نداریم و به همین خاطر نمی توانم در مورد تیمم حرفی بزنم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی دایی در نشست خبری پیش از دیدار برابر تراکتورسازی تبریز با بیان این مطلب افزود: نمی توانم در مورد شرایط تیمم مطلبی بگویم چون چهار روز است تمرین نداریم. امروز هم به خاطر شرایطی که برای بازیکنانم به وجود آمده، تمرین نکردیم و نمی توانم بگویم که در چه شرایطی هستیم.
وی با بیان اینکه تراکتورسازی تیم پرطرفدار و ریشه داری است، تصریح کرد: من تراکتورسازی را دوست دارم. این تیم طرفداران زیادی دارد و هزینه زیادی کرده است. تراکتورسازی برای آسیایی شدن می جنگد. الان هم بهترین موقعیت را برای صعود به بالای جدول دارد.
سرمربی تیم فوتبال سایپا گفت: با وجود اینکه تمرین نکردیم، اما هر کاری از دست تیم من بر بیاید، انجام خواهیم داد.
وی سپس با اشاره به جدال آسیایی تیمش برابر الریان قطر اضافه کرد: اول از همه باید از بازیکنانم تشکر کنم که با دست خالی، عالی بازی کردند. از همه بازیکنان سایپا راضی هستم.
آقای گل فوتبال جهان با بیان اینکه بازیکنان سایپا هرآنچه در توان داشتند، انجام دادند، تصریح کرد: در دیدار برابر الریان، توپ ما به تیر خورد و حریف پس از آن گل سوم را زد و این طبیعت فوتبال است.
دایی سپس به مشکلات تیمش برای سفر به قطر اشاره کرد و گفت: ما چگونه به قطر رفتیم و برگشتیم؟ من در بیست و چندسالی که در فوتبال هستم اولین سفری بود که تا یک ساعت مانده به پرواز هنوز پول آژانس ریخته نشده بود و نگران این بودیم که سفر ما لغو شود.
وی اضافه کرد: سفر ما به قطر تنها سفری بود که یک دلار هم به بازیکنان ندادند. مگر می شود؟ یک بازیکن جوان که بار اول بود به خارج رفته بود نتوانست حتی شکلات بخرد.
سرمربی تیم فوتبال سایپا اضافه کرد: مشکلات زیادی داریم و رضا درویش هم وقتی دید که به باشگاه کمک نمی کنند، استعفا داد.
دایی گفت: باشگاه سایپا هم جزئی از کارخانه سایپا است. ما در حال حاضر تنها کار می کنیم و سال قبل هم این گونه بود.
وی اضافه کرد: سیستم ما در مجموع درست نیست. بر اساس ندانم کاری، خیلی از تیم های فوتبال تاکنون نابود شده است و همه این مسائل به مدیریت کلی مربوط است. سرمربی تیم فوتبال سایپا با بیان اینکه یک دست صدا ندارد، گفت: اگر به هم کمک کنیم، کار انجام می شود. ما یک کار گروهی انجام می دهیم. اگر ورزش انفرادی بود، می دانستم چگونه تمرینات خودم را انجام دهم اما این فوتبال است.
دایی گفت: در این مدت متاسفانه هر کس آمده ،آدم های خودش را آورده است. نمی توان مدیرعامل کارخانه بزرگی مانند سایپا را در عرض یک سال و نیم، چهار یا پنج عوض کرد.
وی اضافه کرد: در عرض یک سال ما چند زمین عوض کردیم و مانند بی خانمان ها هر روز یک جا تمرین می کنیم. از طرفی برنامه ریزی در اختیار سازمان لیگ است. تیم ما چرا باید هر چهار روز یکبار بازی کند. دلیل فشردگی بازی ها چیست؟ دست کم باید به نحوی اصولی روی مسائل کنترل داشته باشند که حق تیمی ضایع نشود. مخصوصا روی قضاوت که روی دو سوت اشتباه حق تیم ها ضایع می شود.
سرمربی تیم فوتبال سایپا در مورد اینکه تا قبل از حضور او در سایپا این باشگاه هزینه های خوبی انجام می داده است، تصریح کرد: خیلی از بدهکاری های این باشگاه برای سال های قبل است. در آن مقطع همین طوری بازیکن گرفتند و رفتند. ما چندین طلبکار داریم. به بازیکنان خود من چک و قول ماشین دادند که عملی نشد.
وی خاطرنشان کرد: بالای ۵۰ درصد کارخانه دلشان با تیم سایپا نیست. برای سفر به قطر تا یک ساعت قبل پرواز من می دانستم که پول آژانس را ندادند و هر آن امکان لغو پرواز است. من می دانستم مسئولان که همراه تیم هستند، چهار هزار و پانصد دلار نداشتند. این مسائل خنده دار است. هرچند نمی خواهم وارد برخی مسائل دیگر شوم.
دایی اضافه کرد: برخی ها راحت هستند و کار خاصی نمی کنند. به غیر از چند نفر معدود در باشگاه افراد دیگر کاری انجام نمی دهند.
وی گفت: در شرکت ها و ادارات دولتی هر کس به خارج کشور می رود، حق ماموریت می گیرد اما دریغ از یک ریال قطری که به ما بدهند. این خنده دار است. همین که به قطر بروید و ببرید و بیاید که نمی شود. بازیکن دوازده هزار دلاری گذاشته بودم که بازیکن دو و نیم میلیون دلاری آنها را بگیرد!
آقای گل فوتبال جهان اضافه کرد: اصلا نمی توانستیم خودمان را با حریف مقایسه کنیم. من ۲۷ سال قبل در السد بازی کردم. یک استادیوم قدیمی بود که هم تمرین می کردیم و هم بازی می کردیم. در کشوری که نه آب دارد و نه خاک چه زمین چمن های با کیفیتی وجود دارد. این کشور چه چیزهایی درست کرده است. ما چه کار کردیم؟ در این چند سال چه چیزی اضافه کردیم؟ به غیر از یکسری استادیوم های همشکل در جاهایی مانند سیستان و بلوچستان که نه تیم فوتبال آنجا کار می کند و نه اینکه به این ورزش علاقه دارند.
وی خاطرنشان کرد: پس از زلزله من در کرمانشاه با کمک های مردم توانستیم شهرک بسازیم. بدون آنها ما کاری نمی توانستیم انجام دهیم. یک بار این را نشان دهید و ببینید که چه چیزی ساخته شده نه اینکه فقط مشکلات را نشان بدهید. دوست دارید ذهن مردم را به بیراهه بکشید، یک بار مسائل مثبت را نشان دهید.
** سردار آزمون مسیر درستی را انتخاب کرده است
سرمربی تیم فوتبال سایپا در رابطه با سردار آزمون هم گفت: سردار آزمون بازیکن بزرگی است و برای او آرزوی موفقیت می کنم. سردار خیلی بهتر از اینها است و باید به او کمک کنیم. همه باید به این بازیکن کمک کنیم تا سرمایه های این چنینی بزرگ شوند. سردار آزمون مسیر درستی را انتخاب کرده است.
وی سپس به مشکلات سایپا اشاره و خاطرنشان کرد: ما در نفت تهران حداقل این را می دانستیم که کسی نیست و تصمیم گرفتیم به کارمان ادامه دهیم و قهرمان جام حذفی هم شدیم اما الان پشتوانه کارخانه سایپا است که مدیرعامل هم دارد. اگر بگویند پشتوانه این تیم کسی نیست هم خودمان می دانیم که چه کاری باید انجام دهیم.
دایی ادامه داد: هیچ کدام از بازیکنان محتاج من نیستند و فقط برای تیم تلاش می کنیم. الان شب عید است. اگر الان بخشی از قرارداد آنها را ندهند، ماه دیگر ۲۰ درصد دیگر هم به آن اضافه می شود.
وی گفت: الریان یک بازیکن برای لیگ قهرمانان آسیا گرفته بود که دومین بازی اش را برابر ما انجام داد و دو گل هم زد. او در بازی قبلی تیمش هم دو گل زده بود. از طرفی تاباتا سالی دو میلیون دلار از الریان می گیرد. کل هزینه باشگاه ما ۱۲ میلیارد تومان نمی شود. چگونه ما را با آنها مقایسه می کنید؟ مسئولیت باخت به عهده من است اما بازیکنانم بهترین بازی شان را انجام دادند.
وی در مورد برنامه های تیم ملی فوتبال هم گفت:در سال ۱۹۹۴ ژاپن یک بازی را باخت. آنها همان روز گفتند که این شکست تمام شد و به فکر آینده هستند. آنها همان روز برای آینده برنامه ریزی کردند اما ما دوباره به سر خط بازگشته ایم. الان با برنامه ای که سازمان لیگ گذاشته فکر نکنم اردیبهشت و خرداد تیم ملی تشکیل شود و بازی تدارکاتی انجام دهد.
همچنین گری لینکز سرمربی تیم تراکتورسازی در این نشست خبری شرکت نکرد.
ورزشی**۹۴۶۳**۹۱۲۹
انتهای پیام/