آیت‌الله علم‌ الهدی:

در ترکیه دیسکوی زنان باحجاب تشکیل داده‌اند

صافی - امام جمعه مشهد با بیان اینکه برخی به‌عنوان مدارا کنار گذاشتن حجاب اجباری را ترویج می‌کنند، گفت: زنان فلسطینی و دختران فلسطینی را بدون حجاب نشر می‌دهند تا حجاب را از ارزش بیاندازند، توطئه دیگر این است که زن‌های چادری را کانون بی‌عفتی و فحشا معرفی می‌کنند و این توطئه از ترکیه آغاز شده است، در ترکیه دیسکوی زنان باحجاب تشکیل داده‌اند این کار را ترکیه کرده و عده‌ای در کشور دنبال این حرف‌ها هستند و این همان فتنه دشمن است که از راه حجاب وارد شده است.

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه مشهد که با حضور زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: کلام ما در خطبه اول در موضوع شیطان‌شناسی از نهج‌البلاغه و در تکمیل مباحث شیطان‌شناسی از قرآن بود، امیرالمؤمنین در فرازی از خطبه ۶۴ نهج‌البلاغه ویژگی‌ها و خصوصیاتی را برای شیطان و شگردهای شیطانی بیان می‌کند.

امام جمعه مشهد با مروری به‌ مباحث مطرح شده در هفته گذشته گفت: در حقیقت وجود مقدس حضرت علی(ع) با این جملات در خطبه ۶۴، برای جوانان سخن می‌گویند، خطر نخست برای این بنده این است که یک عنصر فتنه‌گر در درون این جوان هست که او را فریب می‌دهد و خدعه می‌کند و سر این جوان را به‌اصطلاح کلاه می‌گذارد و آن آرزوهایی است که در دوره جوانی در مغز این دختر یا پسر جوان رخنه می‌کند.

وی تصریح کرد: حضرت علی(ع) آرزوها و رویاها را بزرگترین عامل توطئه‌گر، خدعه‌گر، فریب دهنده و گول زننده این انسان باتقوا از درون جان خود او معرفی می‌کند و این جریان خدعه‌گری که در باطن اندیشه و مغز یک جوان جریان دارد، این مقدمه‌ای برای این است که شیطان بر او مستولی شود و به‌انسان باتقوا، معصیت و نافرمانی خدا را پیشنهاد می‌کند، رویاسازی بزرگترین مشکلی است که برای یک جوان ممکن است پیش بیاید.

آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: در مقایسه شیطان‌شناسی از دید قرآن و نهج‌البلاغه باید گفت بیان شیطان‌شناسی در نهج‌البلاغه یک تحلیل روشی و تشریحی است که در قرآن ذکر نشده است.

امام جمعه مشهد گفت: در خطبه ۶۶ نهج البلاغه امیرالمومنین(ع) مسئله چگونگی جریان شیطان در شکار انسان است را بیان می‌کند و می‌فرماید که شیطان مانند روباه در کسر خودش یعنی جایگاه دم در و پایین یک ساختمان کمین کرده و با دست خودش را جلو می‌اندازد برای دست‌یابی و با پا فرار می‌کند.

وی افزود: شیطان برای اغوای انسان با مشکلات فراوانی روبرو است، سوالی مطرح است که خدا ما را خلق کرد از لحظه خلقت آدم سرسخت‌ترین دشمنان بر ما مسلط شد، چطور خدا از ما عبودیت خواسته با وجود این دشمن سرسخت و مجهز به‌همه تجهیزات فریب را بر من مسلط کرده است؟ خدا شیطان را مسلط نکرد، شیطان در ساختار وجودی خود سقوط از نقطه اوج عبودیت به‌مذلت اقتضایش این است که بر انسان مسلط شود.

آیت‌الله علم‌الهدی اظهار کرد: تشکر می‌کنم از حماسه‌آفرینی شما برادران و خواهران انقلابی در راهپیمایی ۹ دی و حماسه بصیرت که یکشنبه برگزار کردید.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه در هفته بصیرت شما مردم نمایش بسیار جالبی را در این شهر و استان در معرض دید قرار دادید، افزود: مردم ما حماسه‌آفرین و بصیرت‌آفرین هستند و این بصیرت باطل السحر همه دشمنی‌ها و توطئه‌های دشمنان قسم خورده انقلاب و ملت است.

وی خاطرنشان کرد: بعضی افراد که در بصیرت نارسا هستند، خیال می‌کنند یک فتنه‌ای ۱۰‌ سال پیش اتفاق افتاد و ما هم برای انتقام و کینه‌جویی و اعلام دشمنی با فتنه‌گران و سران فتنه که در حصر هستند، برای تخریب و تخطئه و مقابله آن‌ها راهپیمایی می‌کنیم.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: خیر، این‌گونه نیست، آن یک جریانی بود با تدبیر رهبر و حمایت مردم تمام شد و در حال حاضر دستگاه‌های امنیتی و قضایی هر طور صلاح باشد، با آنها برخورد می‌کنند و خدا خودش می‌داند با آنها باید چه رفتاری بکند، اما راهپیمایی ۹ دی برای این است که فتنه تمام نشده و اکنون نیز این جریان ادامه دارد و این بصیرت مردم باطل السحر است که باید به‌صحنه کشیده شود.

امام‌جمعه مشهد اظهار کرد: امروز راهبرد توطئه‌ها و فتنه‌های دشمن ذلیل شده‌ای که بعد ۱۷ سال دُمَش را روی کولش گذاشت و با ذلت از خاورمیانه رفت و کارش به‌جایی رسیده که حتی برای سرکشی از یک پایگاه نظامی شبانه رفت و برگشت و هیچ کدام از مقامات عراقی اهمیتی به‌حضورش ندادند، دست از توطئه برنمی‌دارد.

وی تصریح کرد: امروز دشمن در توطئه و فتنه ۲ اصل دارد، یکی نفوذ و دیگری استحاله، وقتی ما نفوذ را می‌گوییم همه خیال می‌کنند جایگاه نفوذ در دستگاه‌های مدیریتی است، خیر نفوذ در همه‌جا و از جمله دستگاه‌های مدیریتی است و منحصر به‌یک جا نیست.

آیت‌الله علم‌الهدی عنوان کرد: دشمن در همه‌جا مانند مراکز اقتصادی و از همه بدتر در جوامع و در جریان‌های ارزشی و نیروهای حزب‌اللهی نفوذ می‌کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خطاب به نمازگزاران جمعه گفت: نمازگزاران جمعه، بسیجیان و حزب‌اللهی‌ها حواستان باشد دشمن در کنار شما هم هست، دشمن حتی در امثال من هم نفوذ می‌کند و بنده را اغفال می‌کند و در یک مسیر زیان‌بخش به‌نظام قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: جریان نفوذ ممکن است نیروهای دینی را تحریک کند تا در مقابل یک جریان ارزشی به‌اسم دفاع از معیشت مردم با یک نهاد ارزشی بجنگند.

آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: همه اینها نفوذ است، بعضی حرکت‌ها از نیروهای دینی به‌دنبال یک جریان غیر اولویت‌دار راه می‌افتند، درست است که معتادان و کارتن خواب‌ها هم آسیب‌پذیرند و باید به‌مشکلاتشان رسیدگی شود، اما یک خانواده سالم فقیر در اولویت رسیدگی هستند، ما یادمان می‌رود اولویت چیست، دشمن در ما نفوذ می‌کند و اولویت‌ها را برایمان عوض می‌کند تا از این طریق به‌نظام ضربه بزند.

امام‌جمعه مشهد یادآور شد: امروز انقلاب ما نیازمند نیروهای انقلابی و ارزشی و رزمنده با دشمن است، جای دیگر سر شما را بند نکنند و برای شما از یک جریان دیگر چهره‌سازی نکنند.

وی با بیان اینکه خطر دوم استحاله است، افزود: استحاله یعنی با نیرنگ جامعه انقلابی را تبدیل به‌یک جامعه ساده، ساکن، آرام و بی‌تفاوت و عیاش کنند، اگر جامعه خاصیت انقلابی‌اش را از دست داد، اینجا پایگاه سلطه استکبار و کفر و دشمن می‌شود و انقلاب تمام می‌شود.

آیت‌الله علم‌الهدی اظهار کرد: امروز دشمن به ۲ دلیل دنبال استحاله است، اول اینکه جامعه دینی، غیردینی شود تا تعهدش را به‌نظام از دست بدهد، چرا که سرکوب این جامعه بی‌دین کار راحتی است.

امام‌جمعه مشهد ادامه داد: اگر جامعه بی‌دین شود، سلطه و آقایی دشمن را بر اقتصاد و سیاستش می‌پذیرد، بنابراین دشمن سعی در از بین بردن حجاب و مظاهر دینی دارد، چون اگر بی‌حجابی رایج شد، جامعه دینی می‌شود، غیردینی و نسل جوان تبدیل به‌یک نسل عیاش شهوت‌پرست می‌شود.

وی عنوان کرد: اخیرا در برخی همایش‌ها و فضای مجازی شنیده می‌شود، با عنوان مدارا با جوانان نمادهایی را از بی‌حجابی نشان می‌دهند و عکس‌هایی از امام موسی صدر در مجالس زنان بی‌حجاب لبنان نشان می‌دهند.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: امام موسی صدر یک شخصیت عظیم انقلابی مبارز و رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان در زمان تسلط فالانژها بود و باید به این اقتضاء در تمامی موقعیت‌های سیاسی شرکت می‌کرده و طبیعی است در جلسات رسمی که ایشان خواسته برنامه سیاسی خود را اجرا کند، عده‌ای زن بی‌حجاب نیز بوده و اکنون این عکس‌‌ها را به‌عنوان مدارا ترویج و می‌گویند که حجاب اجباری را کنار بگذاریم.

امام جمعه مشهد افزود: زنان فلسطینی و دختران فلسطینی را بدون حجاب نشر می‌دهند تا حجاب را از ارزش بیاندازند، توطئه دیگر این است که زن‌های چادری را کانون بی‌عفتی و فحشا معرفی می‌کنند و این توطئه از ترکیه آغاز شده است، در ترکیه دیسکوی زنان باحجاب تشکیل داده‌اند این کار را ترکیه کرده و عده‌ای در کشور دنبال این حرف‌ها هستند و این همان فتنه دشمن است که از راه حجاب وارد شده است.

وی گفت: در آستانه ۱۷ دی و سالروز کشف حجاب رضاخان ملعون هستیم، رضاخان می‌گفت زن باید روحی باحجاب و باعفت داشته باشد، این را انگلیسی‌ها خواسته بودند تا جامعه بی‌دین شود و راهش نیز کشف حجاب بوده است.