فرماندار مراغه:

در سفر یک روزه وزیر بهداشت به شهرستان مراغه ۶ طرح درمانی در مراغه افتتاح شد

صافی - حمید شکری معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه: در سفر یک روزه وزیر بهداشت به شهرستان مراغه ۶ طرح درمانی با اعتباری بالغ بر ۱۴۵۰ میلیارد ریال مراغه افتتاح شد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه در خصوص دستاورهای این سفر را اعلام کرد: بیمارستان ۱۱۷ تختخوابی سینا، بخش جراحی قلب، آنژیوگرافی و اورژانس بیمارستان امیرالمومنین (ع)، بلوک زایمان، nicu و بخش اطفال بیمارستان شهید بهشتی و مرکز جامع سلامت شهر خداجو طرحهایی بودند که با حضور وزیر بهداشت به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: مرکز آموزشی و درمانی سینا به عنوان سومین بیمارستان شهرستان مراغه و دومین بیمارستان این شهرستان پس از انقلاب اسلامی، در زمینی با زیربنای ۱۱ هزار متر مربع در چهار طبقه و با اعتباری بالغ بر ۴۲ میلیارد تومان ساخته و تجهیز شده است.

همچنین شکری بیان کردند: با افتتاح فاز اول این بیمارستان، ۱۱۷ تخت بیمارستانی جدید به ظرفیت تخت های دانشکده علوم پزشکی مراغه اضافه شد البته فاز دوم این بیمارستان با ظرفیت ۶۰ تخت بیمارستانی جدید، در حال ساخت است.

فرماندار مراغه گفت: بیمارستان سینا مراغه دارای بخش هایی مانند اورژانس، بستری جراحی، داخلی، کودکان، زنان و زایمان، مراقبت های ویژه CCU و ICU، دندانپزشکی، فیزیوتراپی، آزمایشگاه، رادیولوژی و داروخانه است.

معاون استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: بیمارستان سینا به عنوان سومین بیمارستان مراغه در حالی افتتاح شد که بیمارستان شهید بهشتی مراغه در سال ۱۳۱۱ و بیمارستان امیرالمومنین(ع) این شهر در سال ۱۳۸۰ به بهره برداری رسیده بود.

وی افزود: با پایان ساخت این بیمارستان تعداد تخت‌ها بیمارستانی در مراغه به ۴۰۰ تخت افزایش یافته و بخشی از مشکل چند ساله کمبودتخت بیمارستانی دراین شهربه عنوان دومین قطب درمان آذربایجان‌شرقی برطرف شد.

شکری گفت: بخش جراحی قلب، آنژیوگرافی و اورژانس بیمارستان امیرالمومنین(ع)، از دیگر طرح‌هایی بود که در حضور قاضی‌زاده‌هاشمی با ۴۰ تخت به بهره برداری رسید .

همزمان با سفر وزیر بهداشت به مراغه بلوک زایمانی و بخش ان آی سی یو و اطفال بیمارستان شهید بهشتی با ۵۶ تخت به بهره‌برداری رسید، همچنین همزمان با این طرح‌ها مرکز جامع شهر خداجو با یک هزار و ۳۰۰ متر زیر بنا افتتاح شد که برای ساخت و تجهیز این طرح‌ها ۹۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

به گزارش صافی با بهره‌برداری از این طرح‌ها ۱۷ هزار مترمربع به فضای درمانی شهر مراغه اضافه شد.