بخشدار مرکزی مراغه:

دهیاران برای رفع مشکلات روستاییان تلاش کنند

صافی - بخشدار مرکزی مراغه، ایجاد تحول و توسعه در روستاها را وظیفه اصلی دهیاران عنوان کرد و گفت: دهیاران برای حل مشکلات روستاییان و رفع موانع در روستاها تلاش بیشتری کنند.

حکیمه انتظاری روز سه شنبه در بازدید از روستاهای بخش مرکزی مراغه گفت: دهیاران باید در راستای عمران و آبادانی روستاها گام بردارند و در خصوص مسائل بهداشتی و عمرانی، ساخت و سازهای غیر اصولی و غیرمجاز نظارت کافی داشته باشند.

وی به طرح های عمرانی در دست اجرا در روستای یای شهری اشاره کرد و گفت: اجرای سنگ فرش به مساحت یک هزار و 500 متر مربع از سوی بنیاد مسکن و دیوار چینی سنگی به متراژ 110 متر مکعب با 250 میلیون ریال و زیرسازی و جدول گذاری به طول 200 متر با 240 میلیون ریال اعبتار توسط دهیاری یای شهری از طرح های در حال اجرا در این روستاست.

وی به اقدامات بخشداری مرکزی در روستای طالبخان نیز اشاره کرد و گفت: اجرای جدول گذاری به طول 950 متر با 750 میلیون ریال و زیرسازی و آسفالت به مساحت 5 هزار متر مربع با یک میلیارد و 800 میلیون ریال در این روستا به اتمام رسیده و اجرای کف پوش به مساحت 500 مترمربع با 200 میلیون ریال از طرح های در دست اجرا در این روستاست.

وی ادامه داد: همچنین اجرای کانیو و کانال آب به طول 200 متر با 300 میلیون ریال و مسیر گشایی با 150 میلیون ریال اعتبار از طرح های بخشداری مرکزی در روستای ورجوی است.

وی ایجاد همه امکانات و زیرساخت های لازم در روستاها را ضروری دانست و افزود: توسعه زیرساخت های روستایی و توجه به فرهنگ غنی روستاییان و ایجاد امکانات تفریحی و رفاهی از جمله مهمترین برنامه های دولت تدبیر و امید برای مقابله با مهاجرت روستاییان به شهرها است.