دوری از شهرت‌طلبی ویژگی بارز آیت‌الله مومن بود

حجت‌الاسلام مومنی دوری از رانت‌بازی و شهرت‌طلبی را از ویژگی‌های آیت‌الله مومن برشمرد و گفت: آنهایی که خداوند نور علم را در درونشان قرار داده است دنبال مطرح کردن خود نیستند. به گزارش ایلنا، حجت الاسلام سیدحسین مومنی واعظ و خطیب طی سخنانی در مراسم بزرگداشت آیت‌الله مومن که در نهاد شورای نگهبان برگزار شد، […]

حجت‌الاسلام مومنی دوری از رانت‌بازی و شهرت‌طلبی را از ویژگی‌های آیت‌الله مومن برشمرد و گفت: آنهایی که خداوند نور علم را در درونشان قرار داده است دنبال مطرح کردن خود نیستند.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام سیدحسین مومنی واعظ و خطیب طی سخنانی در مراسم بزرگداشت آیت‌الله مومن که در نهاد شورای نگهبان برگزار شد، با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) " أَلْعِلْمُ نُورٌ یقْذِفُهُ اللّه فِی قَلْبِ مَنْ یشآء" گفت: علم، نوری است که خدا آن را در دل هرکس بخواهد می‌اندازد.
وی ادامه داد: اگر احیانا طالب علم هستی، ابتدا در وجودت دنبال حقیقت عبودیت بگرد.
این خطیب با اشاره به اینکه نشانه علم، تواضع و خشیت است، تاکید کرد: هرچقدر محصول علم بیشتر باشد، افتادگی و تواضع بیشتر می‌شود که آیت‌الله مومن نیز به راستی فردی متواضع، فروتن، با اخلاص، با تقوا و عالم حقیقی بود.
حجت‌الاسلام مومنی تصریح کرد: خشیت فرد نشانی از نور خداست و معلول آن نیز بندگی است.
وی با بیان اینکه بالاترین خصوصیت آیت‌الله مومن مردمی بودن و تواضع ایشان بود، گفت: این عالم پارسا نمونه بارز یک عالم حقیقی بود.
این خطیب ادامه داد: تواضع باعث می‌شود جذابیت ایجاد شود و مردم جذب فرد متواضع می‌شوند که آیت‌الله مومن نیز یک عالم متواضع بود از همین رو شاهد حضور گسترده مردم در مراسم تشییع ایشان بودیم.
حجت‌الاسلام مومنی دوری از رانت‌بازی و شهرت‌طلبی را از دیگر ویژگی‌های آیت‌الله مومن برشمرد و گفت: آنهایی که خداوند نور علم را در درونشان قرار داده است دنبال مطرح کردن خود نیستند و معتقدند که اگر قرار است خدا مطرح کند، مطرح می‌کند از همین رو تواضع و خشیت دارند.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به ابعاد شخصیتی امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و همچنین ایستادگی‌شان در برابر قدرت‌های مادی جهان تصریح کرد: همه این ویژگی‌ها معلول عبد بودن حضرت امام و رهبر معظم انقلاب است که با اقتدار فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.
حجت‌الاسلام مومنی ادامه داد: اقتدار معلول در بندگی خداست و کسی ضعف در بندگی خدا داشته باشد گدا می‌شود.

انتهای پیام/