دولت برای کسب تجربه دربرخوردبا احزاب آمریکا سفره مردم را کوچک کرد

عضو هیات رئیسه مجلس گفت:سفره‌های مردم به خاطر سیاست‌های غلط دولت در برخورد با جناح‌های سیاسی حاکم در آمریکا کوچک شده است. احمد امیرآبادی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد اظهارات سخنگوی وزارت خارجه مبنی بر اینکه دولت اوباما در اجرای برجام کارشکنی و بدعهدی می‌کرد (اینجا بخوانید) […]

عضو هیات رئیسه مجلس گفت:سفره‌های مردم به خاطر سیاست‌های غلط دولت در برخورد با جناح‌های سیاسی حاکم در آمریکا کوچک شده است.

احمد امیرآبادی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد اظهارات سخنگوی وزارت خارجه مبنی بر اینکه دولت اوباما در اجرای برجام کارشکنی و بدعهدی می‌کرد (اینجا بخوانید) با بیان اینکه دولت دچار اشتباه استراتژیک در اعتماد به دولت آمریکا شد اظهار داشت: دولت فکر می‌کرد دموکرات‌ها بهتر از جمهوری خواهان هستند اما امروز برای دولتمردان ثابت شده است که حاکمیت آمریکا صرف نظر از اینکه در دست چه گروه سیاسی باشد با اصل آرمان‌های جمهوری اسلامی مشکل دارند و به دنبال تأمین امنیت اسرائیل و چپاول ارزان انرژی منطقه خاورمیانه است. وزارت خارجه پس از ۵ سال مذاکره با آمریکا در دولت‌های دموکرات‌ها و جمهوری خواهان به این نتیجه رسیده است که باید از این تجربه درس عبرت گرفت.

وی افزود: این در حالی است که بسیاری از دلسوزان نظام بارها این مسئله را به دولت تذکر داده بودند ولی دولت با شدیدترین توهین‌ها با منتقدان برخورد کرد تا اینکه در شرایطی به این نتیجه رسیده است که سفره‌های مردم به خاطر سیاست‌های غلط آنها در برخورد با جناح‌های سیاسی حاکم در آمریکا کوچک شده است و مشکلات اقتصادی کشور بیشتر شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: استراتژی دولت‌های دموکرات و جمهوری خواه آمریکا در مورد جمهوری اسلامی ایران یکسان است اما برای اعمال اهداف خود روش‌ها و تاکتیک‌های متفاوتی را در پیش می‌گیرند.
عضو هیئت رئیسه مجلس ادامه داد: جمهوری‌خواهان معمولاً افراد جنگ طلب و قلدری هستند اما دموکرات‌ها خود را طرفدار دموکراسی معرفی می‌کنند؛ اما دموکرات‌ها معمولاً با پنبه سر می‌برند و همان پنجه چدنی در دستکش مخملی هستند.
عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار دشت: اگر دموکرات‌ها در آمریکا سرکار می‌ماندند قطعاً آنها هم برجام را طبق توافق اجرا نمی‌کردند، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا نیز اعلام کرده بود که بعد از مذاکرات هسته‌ای به دنبال مذاکرات موشکی با ایران خواهیم رفت.

انتهای پیام/