دژپسند:

تحریم اقتصادی نشانه ترس دشمنان از اقتدار ایران است

صافی - وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: اعمال فشارهای اقتصادی و تحریم های همه جانبه و بی سابقه علیه ایران به دلیل هراس دشمنان از اقتدار ایران اسلامی است.

«فرهاد دژپسند» عصر یکشنبه در نشست هم‎اندیشی با حضور فعالان اقتصادی استان گلستان اظهار کرد: برخی کشورهای منطقه نگران موقعیت کذایی و کاغذی خود هستند و با نزدیک شدن با آمریکا می خواهند جایگاه کاذب خود را حفظ کنند.

وی بیان کرد: مگر اینها در زمان اوباما پیشنهاد ندادند که دولت ایالات متحده به ایران حمله کند و آنها هزینه اش را می پردازند که این مسائل بی شک ریشه در اقتدار و شکوه ایران دارد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: آنها وقتی می بینند که ایران روز به روز در حوزه صنایع دفاعی، علوم هسته ای، علوم بنیادی، نانو تکنولوژی و بسیاری بخش های دیگر به قله های اقتدار رسیده و قدرت اول منطقه تبدیل شده، بیشتر دچار ترس و نگرانی می شوند.

دژپسند ادامه داد: دستیابی به قدرت نظامی و دفاعی وعده الهی برگرفته از آیات قرانی است که با توجه به سیاست های مسالمت آمیز ایران، بهره برداری از این تجهیزات، امنیت را برای دیگر کشورهای منطقه نیز به ارمغان خواهد آورد.

وی در ادامه به شرایط اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: فعالان و تجار بخشی خصوصی باید با تزریق بخشی از درآمد های ارزی ناشی از صادرات کالا و خدمات، شکاف بازار سرمایه را برطرف کنند.

وی گفت: بازنگشتن ارز حاصل از صادرات به معنای خروج سرمایه از کشور و موضوعی نپذیرفتی است.
دژپسند گفت: بخشی از کمبودهای مورد نیاز بخش خصوصی مرتبط با کمبود زیرساخت ها است که حل آن نیازمند صرف زمان بیشتر است.

وی افزود: برای تولید کننده، واردات مواد اولیه و کالاهای سرمایه‌ای و صادرکننده، فرش قرمز پهن می‌کنیم اما چشم تیزبین خواهیم داشت و اجازه اختلال در تجارت و سوء استفاده از موقعیت را به کسی نخواهیم داد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی به نظارت‎ دولت در مسائل اقتصادی تاکید کرد و یادآور شد: دولت به برگشت ارز در صادرات تاکید دارد چرا که شکاف بازار سرمایه را پر می‎کند.
دژپسند افزود: در شرایط تحریم که دشمن به دنبال خروج ارز از کشور است مقابله با این کار حائز اهمیت است و انتظار داریم بخش خصوصی در این بخش فعال باشد.

وی تاکید کرد: برای جذب سرمایه‎گذار خارجی از هیچ کمکی دریغ نمی کنم چرا که کشور امروز به سرمایه‎گذاری نیاز دارد.

در این جلسه تعدادی از مدیران استانی مرتبط و فعالان اقتصادی استان دغدغه های خود را با وزیر امور اقتصادی و دارایی در میان گذاشتند.

انتهای پیام/