رشد اقتصادی آلمان صفر شد

مرکز آمار آلمان اعلام کرد: رشد اقتصادی این کشور صفر شده، اما وضعیت بهتر از چیزی است که قبلا تصور می‌شد. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، پس از آن که مرکز آمار آلمان اعلام کرد رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۸ صفر شده است، نگرانی سرمایه‌گذاران تا حدودی […]

مرکز آمار آلمان اعلام کرد: رشد اقتصادی این کشور صفر شده، اما وضعیت بهتر از چیزی است که قبلا تصور می‌شد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، پس از آن که مرکز آمار آلمان اعلام کرد رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۸ صفر شده است، نگرانی سرمایه‌گذاران تا حدودی از این که اقتصاد آلمان وارد مرحله رکود و تجربه رشد منفی شده است تا حدودی مرتفع شد.

کارستن برژسکی، کارشناس مسائل اقتصادی آلمان با بیان این‌که وضعیت اقتصادی این کشور بهتر از چیزی است که پیش‌تر تصور می‌شد، افزود: هیچ‌کدام از مبانی سنتی اقتصادی آلمان وارد رشد منفی نشده‌اند و این مساله نشان می‌دهد علی‌رغم دشواری‌های ایجاد شده برای بخش صنعت و خدمات آلمان، این کشور از بنیه‌های نیرومندی برخوردار است.

طبق گفته مرکز آمار آلمان، مخارج دولتی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این کشور هم چنان رو به رشد بوده و مازاد تراز تجاری آلمان با دیگر کشورهای جهان هنوز یکی از بالاترین ترازها در بین صادرکنندگان مطرح جهانی است.

برژسکی گفت: مشکل اصلی اقتصاد المان در حال حاضر بخش خودروسازی است که گمان می‌کنم در ماه‌های پیش رو و با حل مشکلات این بخش، اقتصاد این کشور بتواند بار دیگر چهره واقعی خود را نشان دهد.

اقتصاد آلمان در حالی وارد سال ۲۰۱۹ شد که سال گذشته را با ثبت ضعیف‌ترین رشد اقتصادی از سال ۲۰۱۳ به پایان رساند. علاوه بر رشد ضعیف اقتصادی، نرخ تورم آلمان نیز سال گذشته نتوانست به سطح ۲ درصدی هدف‌گذاری شده توسط بانک مرکزی این کشور برسد و در نهایت رقم ۱.۹ درصد را به ثبت رساند.

نگرانی از وضعیت اقتصاد آلمان در روزهای اخیر باعث افت شدید ارزش یورو شده است. رشد اقتصادی این کشور که ضعیف‌ترین سطح ۵ سال اخیر محسوب می‌شود در سال جاری نیز پایین و احتمالاً در سطح یک درصد خواهد بود.

انتهای پیام

انتهای پیام/