مدیرعامل موسسه فرهنگی و مطبوعاتی ایران:

روزنامه ایران رسانه جریان ساز می شود

صافی - مدیرعامل موسسه فرهنگی و مطبوعاتی ایران گفت: سرمایه اصلی این موسسه نه حمایت دولت و سرمایه بانکی بلکه نیروی انسانی حرفه ای است که با برنامه ریزی درست می تواند این رسانه را به موسسه ای جریان ساز تبدیل کند.

مهدی شفیعی عصر یکشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران عامل سابق و جدید موسسه فرهنگی ایران گفت: روزنامه ایران از آغاز تا به امروز فرایند رشد، بلوغ و نبوغ را طی کرده و امروز حفظ و تقویت و شکوفایی بیشتر این مسیر و تداوم وجودی ما باید اولویت همگی باشد.

تبدیل روزنامه ایران به رسانه جریان ساز

وی افزود: سرمایه اصلی این موسسه نه حمایت دولت و سرمایه بانکی بلکه نیروی انسانی حرفه ای است که با برنامه ریزی درست می تواند این رسانه را به موسسه ای جریان ساز تبدیل کند.

وی نگاه استراتژیک به مسائل یا به نوعی کلان نگری را از رویکردهای امروز این موسسه برشمرد و گفت: در این مسیر،خانواده ایران باید بداند برای بقای خود در مسیر اخلاق و پرهیز از انگ زنی حرکت کنند، در کنار اینها خلاقیت، نوآوری، روزآمدرسانی و درک روشن از تحولات و واقعیت های جامعه و باور جامعه به رقابت پذیری با سایر روزنامه ها باید مدنظر ما باشد.

شفیعی توجه به کیفیت به جای کمیت و اثربخشی را نیز از اصول لازم توجه عنوان کرد و افزود: در کنار تولید، توزیع هم بویژه در عرصه فضای مجازی باید مدنظر قرار گیرد، مخاطبان روزنامه ظرفیت مغتنمی هستند که می توانند در تولید محتوا نقش جدی ایفا کنند.

وی افزود: امروز برخی حوزه های خبری ریزتر و مسائل، تخصصی تر دنبال می شود، روزنامه ایران باید نگاه ملی داشته باشد و این میسر نیست مگر با حضور در شهرها و روستاها و در کنار این مساله انضباط مالی و اداری هم به همراه شفافیت و خلاقیت و دوری از تبعیض در بخش های مختلف موسسه باید مورد توجه باشد.

رنج و مرارت انتشار هفت هزار شماره

معاون امور فرهنگ، گردشگری و ورزش سازمان برنامه و بودجه نیز در این آیین عدد هفت را در ادبیات عرفانی ایرانیان عدد مقدسی برشمرد و گفت: رنج و مرارت انتشار هفت هزار شماره روزنامه ایران را فقط یک مطبوعاتی درک می کند.

هادی جعفر نژاد با بیان اینکه روزنامه ایران روبه قله های تکامل است، افزود: بازتعریف نقش رسانه های مکتوب در عصر رسانه های دیجیتال نکته ای است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

آزادی بیان تا نقدپذیری همراه با رعایت اخلاق

مدیرعامل سابق موسسه ایران نیز اظهار داشت: مهمتر از بحث کاغذ و انتشار یک روزنامه تلاش من در مدیریت موسسه حاکم شدن چیزی بود که ما به دنبال آن در کل کشور هم هستیم، از آزادی بیان تا نقدپذیری و تکامل جامعه و رعایت اخلاق صحبت کرده و ادامه می دهیم.

محمد تقی روغنی ها افزود: شیوه های برخورد و رفتارها و مدیریت ما باید در جهت تحقق این اصول باشد.

اثر بخشی در دولت ها، کارآمدی دربخش خصوصی

مدیرعامل اسبق روزنامه و موسسه ایران نیز اظهارکرد: این روزنامه با هدف روان سازی گردش اطلاعات بین حکومت کنندگان و حکومت شوندگان، ایجاد شفافیت بیشتر، جداسازی اطلاع رسانی از پروپاگاندا و تبلیغات سیاسی، مسئولیت پذیری بیشتر کسانی که در دستگاه های اجرایی کار می کنند و گفت وگوی بیشتر میان دولت و ملت ایجاد شده است.

فریدون وردی نژاد افزود: در مقطع بنیانگذاری این روزنامه تلاش کردیم اثربخشی آن را بیشتر در دولت ها قرارداده و کارآمدی را به بخش خصوصی واگذار کنیم و با این هدف موسسه ایران به عنوان یک موسسه بخش خصوصی وارد عمل شد و تا به امروز فعال است.

تغییر سیاست و برنامه روزنامه های دولتی با تغییر دولت ها

عضو شورای شهر تهران، روزنامه ایران را سخنگوی دولت عنوان کرد و گفت: آسیب روزنامه های دولتی و شبه دولتی این است که با تغییر دولت ها سیاست ها و برنامه هایشان با تغییر دولت تغییر می کند و اخلاقی بودن و توان مدیریت در این مواقع روشن تر می شود.

احمد مسجدجامعی با بیان اینکه اخبار و سوژه های ایران گاهی موضوع جلسات شورای شهر می شد، افزود: جمع شدن بین دولت و ملت و ایجاد فضای گفتگو بین این دو کار بزرگی است که روزنامه ایران این مسئولیت را عهده دار است.

موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران در یک نگاه

موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران به صاحب امتیازی خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران از سال ۱۳۷۳ آغاز به کار کرده و چندین نشریه از جمله روزنامه ایران، ایران ورزشی، روزنامه انگلیسی زبان «ایران دیلی»، روزنامه عربی زبان الوفاق و روزنامه ایران سپید (ویژه نابینایان) را منتشر می کند.

روزنامه ایران، امروز، ۲۷ بهمن‌ماه ۱۳۹۷، انتشار هفت هزارمین شماره خود را همزمان به جشن نشست. که همراه با قرائت پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز بود.
در این آیین از زحمات محمدتقی روغنی ها تقدیر و مهدی شفیعی به عنوان مدیرعامل ایران معرفی و همچنین از مدیران عامل اسبق ایران تجلیل شد.

شفیعی در اسفندماه ۱۳۹۶ به عنوان معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) منصوب شده بود.

شفیعی، ۴۴ ساله از جانبازان دفاع مقدس و دارای مدرک تحصیلی مهندسی عمران و فوق‌لیسانس هنر است و تحصیلات خود را در مقطع دکتری در دانشگاه تهران سپری می کند.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های خوزستان و البرز، مشاور برنامه‌ریزی معاونت هنری وزارت ارشاد، رئیس شورای حمایت از آثار نمایشی کشور، نماینده وزیر ارشاد در پروژه‌های عمرانی و دبیری جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری در سطوح بین‌المللی، ملی و استانی، کارگردانی چند اثر نمایشی و مدیرمسئول دو مجله تخصصی در حوزه نمایش از جمله سوابق اجرایی و فرهنگی او است.

شفیعی همچنین به عنوان مدیرکل برتر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جشنواره شهید رجایی شناخته شده است.

این مراسم با حضور مدیران مسئول سابق این روزنامه، سیدضیاء هاشمی مدیر عامل ایرنا ، اصحاب رسانه، حجت‌الاسلام سید محمود دعایی مدیر مسئول روزنامه اطلاعات، علی ربیعی وزیر اسبق تعاون، کار و رفاه اجتماعی، احمد مسجدجامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران در سالن آمفی تئاتر موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران برگزار شد.

انتهای پیام/