روز وکیل در تقویم رسمی کشور گنجانده شود

تهران- ایرنا- رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) گفت: به عنوان مطالبه نهاد وکالت، شایسته است که هفتم اسفند، سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری با نام روز وکیل در تقویم رسمی کشور گنجانده شود. به گزارش ایرنا از اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا)، مرتضی شهبازی نیا در پیامی به […]

تهران- ایرنا- رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) گفت: به عنوان مطالبه نهاد وکالت، شایسته است که هفتم اسفند، سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری با نام روز وکیل در تقویم رسمی کشور گنجانده شود.

به گزارش ایرنا از اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا)، مرتضی شهبازی نیا در پیامی به مناسبت گرامیداشت شصت و ششمین سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری و روز وکیل افزود: هفتم اسفند یادآور خاطره شکوهمندی است؛ روزی که به همت و تلاش نخست وزیر مردمی وقت، نهضت مشروطه خواهی ایران توفیقی سترگ حاصل کرد و با تصویب لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری، حق دسترسی به وکیل مستقل دادگستری و حاکمیت قانون و اجرای صحیح عدالت، به رسمیت شناخته شد.
وی در این پیام اظهار داشت: این روز بزرگ را خدمت عموم ملت ایران، به ویژه جامعه حقوقی و وکلای سراسر کشور تبریک عرض می کنم. در این ایام خجسته که مقارن با ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) است، آرزو می کنم، با درایت و نیک اندیشی مسئولان و با همت و تلاش جامعه وکالت، زخم های ملال آوری که با برخی هجمه های ناروا بر پیکر نهاد وکالت وارد شده است، التیام یابد و قوانین و مقرراتِ مغایر با اصل استقلال نهاد وکالت، نظیر تبصره ماده ۴٨ قانون آئین دادرسی کیفری و آئین نامه اخیر التصویب مرکز مشاوران قوه قضائیه حذف یا اصلاح شوند. همچنین از صمیم قلب آرزومندم تا به میمنت حلول سال نو، هیچ وکیل دادگستری در بند و زندان نماند.
اجتمام*۳۲۲۹*۱۸۳۴
انتهای پیام/