روغن بادام برای سفت شدن و جوانسازی پوست

 روغن بادام شیرین خواص روان کننده و درمانی زیادی دارد و برای مراقبت از پوست ضروری است. این روغن در اغلب لوازم آرایشی و بهداشتی وجود دارد رنگ زرد کمرنگی دارد و بوی شیرینی می دهد. مزایای روغن بادام شیرین برای زیبایی و سلامت پوست اثبات شده است. روغن بادام از دانه های خشک شده […]

 روغن بادام شیرین خواص روان کننده و درمانی زیادی دارد و برای مراقبت از پوست ضروری است. این روغن در اغلب لوازم آرایشی و بهداشتی وجود دارد رنگ زرد کمرنگی دارد و بوی شیرینی می دهد.

مزایای روغن بادام شیرین برای زیبایی و سلامت پوست اثبات شده است. روغن بادام از دانه های خشک شده از بادام شیرین استخراج  می شود. در بسیاری از مناطق جهان رشد می کند و کالیفرنیا بزرگترین سازنده  آن است.  روغن بادام از قرن ها پیش  در بسیاری از داروهای سنتی یافت می شده است.
مزایای روغن بادام برای پوست :
برای افرادی که پوست خشکی دارند بسیار موثر است . چربی آن  در صورت جذب می شود و پوسته پوسته شدن و ترک خوردگی پوست را درمان می کند. کسانی که پوستشان حساس است و آلرژی دارند ولی می خواهند از مرطوب کننده استفاده کنند بهتر است از روغن بادام استفاده نمایند. برای درمان آلرژی و التهاب پوست نیز کارا است. برای زانو، آرنج و پاشنه پا که ممکن است سفت شده باشند مناسب است. قسمتی از پوست که بریده شده است ، درمان زخم های جزئی و عفونت با روغن بادام امکان پذیر است.
نرم کننده ا ی بسیار قوی است که چربی آن به خوبی جذب می شود. چه به صورت مستقیم استفاده شود چه در مرطوب کننده های دیگر وجود داشته باشد بسیار موثر است. برای روشن کردن پوست نیز می تواند استفاده شود. ماساژ این روغن بر روی پوست باعث می شود PH پوست در حد متعادل بماند و رطوبت پوست حفظ شود.
بسیاری از مردان و زنان با حلقه های تیره رنگ زیر چشم خود مبارزه می کنند.. خستگس طولانی مدت ، عادات بد غذایی،  خواب ناکافی باعث بروز حلقه های تیره رنگ زیر چشم می شوند. پوست زیر چشم بسیار ظریف است و به سرعت رطوبت را از دست می دهد. هر شب از روغن بادام در زیر چشم استفاده کنید و با دست ماساژ دهید تا پوست زیر چشم شما بهبود یابد. ماساژ باعث می شود که خون به گردش بیفتد و رطوبت ایجاد شود. مخلوط کردن عسل با روغن بادام و ماساژ دادن این مخلوط در زیر چشم باعث از بین رفتن پف کردگی می شود . همچنین زیر چشم را روشن می کند.
روغن بادام یک منبع غنی از ویتامین E است که باعث کاهش چین و چروک های پوست می شود. استفاده از این روغن در هنگام شب بعد از شستشوی صورت موثرتر است. به طور متناوب می توانید از این روغن استفاده کنید و یا حداقل دو بار در هفته استفاده کنید.
روغن بادام دارای خواص ضد باکتریایی است که مانع از رشد عفونت بر روی جوش یا زخم می شود. همچنین رنگ جای زخم را نیز کم می کند. باعث جوان تر شدن و سفت شدن پوست می شود. برای رفع آفتاب سوختگی نیز مناسب است.
به نکات زیر توجه کنید :
روغن بادام شیرین برای پوست بی خطر است. اما روغن به دست آمده از بادام تلخ در طبیعت سمی است و برای مراقبت از پوست مناسب نیست. بنابراین، مطمئن شوید که از روغن بادام شیرین استفاده می کنید.
روغن بادام برای افرادی که به آجیل و روغن های استخراج شده از آنها آلرژی دارند مناسب نیست.
پس از آنکه برای اولین بار از این روغن استفاده کردید آن را در جای تاریک و خنک نگه دارید تا فاسد نشود.
اگر بر روی لباس بریزد لباس را لک می کند.
روغن بادام  را هم می توانید به طور مستقیم بر روی پوست استفاده کنید وهم  می توانید با مواد دیگر مخلوط کنید. برای استفاده مستقیم ، چند قطره از روغن در کف دست بریزید و به آرامی  آن را بر روی صورت و سایر نقاط بدن ماساژ دهید. اجازه دهید که روغن باعث بهبود گردش خون در منطقه ای باشد که از روغن استفاده کرده اید.  همچنین می توانید آب لیمو را با روغن بادام مخلوط کنید و برای درمان خشکی پوست و خارش و آکنه از این مخلوط استفاده کنید.
چون بادام همیشه در دسترس است روغن بادام نیز در دسترس خواهد بود. دقت کنید که کیفیت روغن بادام به کیفیت بادام بستگی دارد بنابراین سعی کنید که از روغن بادام شیرین مرغوب برای محافظت از پوستتان استفاده کنید.