رویکرد دفاع مقدس موجب تقویت اقتصاد ایران می شود

کرمان – ایرنا – معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت : اگر امروز فرهنگ شهدا و رویکرد دفاع مقدس در اقتصاد کشور جاری شود، ایران قوی ترین اقتصاد منطقه و جهان را خواهد داشت و ما شکی در این مهم نداریم. به گزارش ایرنا، سردار محمدرضا نقدی عصر جمعه در آیین اختتامیه […]

کرمان – ایرنا – معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت : اگر امروز فرهنگ شهدا و رویکرد دفاع مقدس در اقتصاد کشور جاری شود، ایران قوی ترین اقتصاد منطقه و جهان را خواهد داشت و ما شکی در این مهم نداریم.

به گزارش ایرنا، سردار محمدرضا نقدی عصر جمعه در آیین اختتامیه نهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس انقلاب اسلامی و مقاومت و سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت در حسینیه ثارالله کرمان افزود: بهره گیری از فرهنگ شهدا و رویکرد دفاع مقدس همانطور که نیروهای مسلح ما را از زیر صفر به قدرتمندترین نیروی منطقه تبدیل کرد می تواند اقتصاد کشور را نجات دهد.
وی ضمن تقدیر از برگزارکنندگان، ناشران و نمایشگاه دفاع مقدس انقلاب اسلامی و قرآن و عترت اظهار داشت: حل مشکلات در گرو اقدامات فرهنگی و ارائه فرهنگ دفاع مقدس و فرهنگ شهدا است و این فرهنگ زیرساخت تمام پیشرفت های کشور ما است.
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه انقلاب اسلامی تصریح کرد: در همه عرصه هایی که پیشرفت های خیره کننده ای وجود دارد بی شک انسان های ایثارگر و از خودگذشته ای حضور داشته اند.
سردار نقدی تاکید کرد: تمام افرادی که خدمات زیادی به کشور ارائه کرده اند از شهدا الهام و الگو گرفته اند و فرهنگ شهدا داروی شفابخش تمام مشکلات کشور است و اگر مشکلاتی وجود دارد و کار پیش نمی رود نتیجه دور شدن از این فرهنگ غنی است.
وی ادامه داد: کارهایی که در اینگونه نمایشگاه ها انجام می شود به نوعی جهادی بزرگ برای پیشبرد کشور در همه عرصه ها است.
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه انقلاب اسلامی با بیان اینکه همه افرادی که در تمام عرصه ها تلاش می کنند که جلوی مفسده ای را بگیرند و یا فرهنگ درستی راتوسعه بدهند از سرچشمه مکتب شهدا می توانند بهره بگیرند.
سردار نقدی تاکید کرد: اینگونه نمایشگاه ها و نشر این کتاب ها کار بزرگی است و خواسته رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز خواسته منطقی است و احساسی نیست و تاکید مقام معظم رهبری در ترویج ادبیات، فرهنگ و هنر دفاع مقدس این مهم را نشان می‌ دهد.
وی بیان کرد: امسال تعداد آثار و تالیفات جدید در حوزه دفاع مقدس به دلیل گرانی کمتر از سال قبل بوده لذا باید در این زمینه تدبیر کرد و کارگروه هایی در زمینه حفظ آثار دفاع مقدس تشکیل شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه انقلاب اسلامی گفت: پدر و مادر شهدا منبع خاطرات شهدا و سرمایه بی نظیری هستند لذا تا این افراد حضور دارند باید از وجودشان استفاده کرد.
سردار نقدی تصریح کرد: بین المللی کردن فرهنگ دفاع مقدس و نهضت ترجمه باید فراگیر شود و جا دارد همه دانشگاه ها در این عرصه وارد شوند و از الگوهای دفاع مقدس استفاده کنند.
وی ادامه داد: باید در این راستا از خود مردم استفاده کرد و همواره دنبال برنامه های اداری نباشیم و دین خود را به شهدا ادا کنیم.
وی با اشاره به وجود هزاران موسسه زبان خارجه در کشور گفت: می توان در راستای ترجمه و بین المللی کردن فرهنگ دفاع مقدس از این موسسات استفاده کرد.
در پایان این آیین از برترین های نهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس انقلاب اسلامی و مقاومت و سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت تجلیل شد.
۱۰ هزار عنوان کتاب و آثار فرهنگی در نهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس انقلاب اسلامی و مقاومت و سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت کرمان به نمایش گذاشته شد که چهار هزار و ۵۰۰ مورد کتاب دفاع مقدس، هزار و ۵۰۰ مورد کتاب در مورد انقلاب اسلامی، هزار مورد کتاب در زمینه قرآن و عترت و غیره در حدود هفت هزار مت مربع در حسینیه ثارالله کرمان در معرض دید علاقمندان قرار گرفت.
۳۰۲۹/ ۵۰۵۴
انتهای پیام/