همزمان با سراسر کشور؛

زنگ مهر و مقاومت در مراغه نواخته شد

همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید و هفته دفاع مقدس، زنگ مهر و زنگ مقاومت در هنرستان توحید مراغه نواخته شد.

امام جمعه مراغه در این مراسم با تاکید بر لزوم توجه به تعلیم و تربیت دانش آموزان گفت: توسعه زیرساخت های انسانی نسل آینده، مستلزم استعدادیابی و اهتمام در علم آموزی است.

آیت الله محمدتقی پورمحمدی افزود: برای موفقیت دانش آموزان، استعدادها باید شناسایی و در مسیر درست هدایت شوند و این وظیفه خطیر آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: موفقیت در عرصه تعلیم و تربیت نیازمند تلاش در علم آموزی، استقامت، پشتکار، وجود تمرکز فکری و نظم در برنامه ریزی زندگی و تحصیلی است که باید توسط خانواده ها و دانش آموزان محقق شود.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش باید در مسیری حرکت کند که دانش آموزان را به قله های موفقیت و ساختن آینده این مرز و بوم رهنمون کند.

پورمحمدی همچنین با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس افزود: این ایام یادآور مجاهدت رزمندگان و شهدا در پاسداشت آرمان های اسلامی و انقلاب است و در سایه این ایثارگری ها شاهد امنیت پایدار در کشور هستیم.

فرماندار مراغه نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت زیرساخت های توسعه انسانی در جامعه گفت: دانش آموزان و جوانان اصلی ترین عضو این زیرساخت ها هستند.

حمید شکری افزود: ایجاد زیرساخت های آموزش و پرورش به همت دولت تدبیر و امید و خیران، زمینه پرورش استعدادهای ناب دانش آموزان و جوانان را به عنوان آینده سازان این کشور فراهم کرده است.

وی ادامه داد: جوانان آینده ساز به عنوان عاملی مهم برای ایستادگی در برابر انواع توطئه های دشمنان هستند و از این رو خانواده ها باید اهتمام و تلاش بیشتری برای تعلیم و تربیت آنها به کار برند.

وی اضافه کرد: دشمنان نظام و کشور همواره با بهره گیری از ابزارهای مختلف از جمله در قالب جنگ اقتصادی تلاش بسیاری برای تضعیف جامعه اسلامی دارند لیکن این توطئه ها در سایه منویات رهبر معظم انقلاب و همبستگی مردم و مسئولان خنثی خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز با اشاره به تلاش های انجام شده در طول یکسال اخیر برای توسعه زیرساخت های علمی و آموزشی در این شهرستان گفت: کسب رتبه های برتر استانی در زمینه پژوهش معلمان و رقابت های فرهنگی و اجتماعی بخشی از این پیشرفت هاست.

جلیل اسلامی افزود: کسب مقام پنجم کشوری توسط پژوهشسرای دانش آموزی این شهرستان در کشور و کسب 37 رتبه زیر یک هزار در کنکور سراسری امسال بخش دیگری از موفقیت های علمی و تحصیلی دانش آموزان منطقه است.

وی ادامه داد: با تلاش های 6 ماهه بیش از 100 نفر از همکاران فرهنگی، مدارس این شهرستان برای پذیرایی از دانش آموزان در سال تحصیلی جدید آماده سازی شده است.

وی اضافه کرد: بر این اساس، در بیش از 2 هزار و 500 کلاس درس این شهرستان هیچ دانش آموزی محروم از تحصیل تحصیل نخواهد بود و برای دانش آموزان در روستاهای کمتر از 5 نفر نیز در قالب بسته حمایتی خدمات آموزشی ارائه می شود.

همزمان با سراسر کشور و به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید مدارس و هفته دفاع مقدس زنگ مهر و زنگ مقاومت به صورت نمادین در مدارس مراغه نواخته شد.

بیش از 45 هزار دانش آموز و سه هزار کادر فرهنگی در 550 مدرسه دولتی و غیر دولتی مراغه در حال تحصیل و تدریس هستند.