سرپرست فدراسیون هندبال: اعتبارات دلاری سوء تفاهم بود

تهران- ایرنا- سرپرست فدراسیون هندبال گفت: تمام اعتبارات دلاری و ریالی فدراسیون مشخص بوده و حاشیه ایجاد شده نیز یک سوء تفاهم بوده است. به گزارش ایرنا، نشست خبری «رمضانعلی دولو» سرپرست فدراسیون هندبال امروز(یکشنبه) و یک روز قبل از انتخابات این رشته برگزار شد و او درباره حواشی مالی ایجاد شده صحبت کرد. سرپرست […]

تهران- ایرنا- سرپرست فدراسیون هندبال گفت: تمام اعتبارات دلاری و ریالی فدراسیون مشخص بوده و حاشیه ایجاد شده نیز یک سوء تفاهم بوده است.

به گزارش ایرنا، نشست خبری «رمضانعلی دولو» سرپرست فدراسیون هندبال امروز(یکشنبه) و یک روز قبل از انتخابات این رشته برگزار شد و او درباره حواشی مالی ایجاد شده صحبت کرد.
سرپرست فدراسیون هندبال اظهار داشت: از سال ٩٢ تا ٩٧ فدراسیون هندبال چند رییس عوض کرده است. چرا این طور است؟، ما تنها رشته تیمی هستیم که این تعداد لژیونر داریم. در هیچ رشته ای این شرایط حکمفرما نیست. با این وضعیت فقط هندبال ضرر کرده است.
وی افزود: من مهمان هندبال بودم و مدتی است در اینجا به عنوان سرپرست حضور دارم اما به وزارت ورزش برمی گردم. موردی در این مدت پیش آمد که غیر واقع بود. در فضای مجازی اطلاعات نادرست می دهند و می گویند مسوولان باید پاسخگو باشند.
سرپرست فدراسیون هندبال درباره حاشیه مطرح شده گفت: در یک جلسه بودم و به خبرنگاری که تماس گرفته بود و سوال پرسید گفتم درست می گویید اما بگذارید ذهنم تمرکز پیدا کند.
دولو افزود: من در فدراسیون بازرس و حراست دارم و خود وزارت ورزش از من سوال خواهد پرسید. یک سوء تفاهم پیش آمد و اتفاقاتی افتاد که دست به دست هم داده تا این شرایط ایجاد شود.
سرپرست فدراسیون هندبال ادامه داد: موارد مختلفی پیش آمده و مدعی نبود یک میلیارد و ۴٠٠ تومان هستند اما بحث ۴۵ هزار دلار نمی دانم از کجا پیش آمده است؟ برخی می گویند عدد رُند شده اما چطوری رُند کرده اند؟ تمام موارد در صورت جلسه وجود دارد. فدراسیون بازرس و حسابرس و خزانه دار دارد و این طور نیست که چیزی از قلم بیافتد.
دولو افزود: وزارت ورزش به من اعتماد کرده و من باید از عهده این کار به خوبی برآیم چون از تشکیلات این وزارتخانه هستم. حتما چیزی در وجودم دیده اند که فدراسیون هندبال که یکی از گل های سرسبد ورزش است را در اختیار من قرار داده اند.
وی ادامه داد: زمانی که من به این فدراسیون آمدم، ٨١٣ دلار در حساب فدراسیون وجود داشته که اکنون ٧٠٨ دلار است. ٢٢ هزار و ١١٨ یورو هم بوده که اکنون ٧ هزار و ٩٠٣ یورو داریم که برای تیم بانوان هزینه کرده ایم. ١١ هزار یوآن کره و ۵۵ هزار روپیه اندونزی داریم. موجودی و هزینه ها و دریافتی های ما کاملا مشخص است.
سرپرست فدراسیون هندبال ادامه داد: تنها به عنوان سرپرست فدراسیون می توانم گزارش مالی شفاف بدهم. فردا هم که فرد اصلح رای آورد و باز هم موضوعی پیش بیاید در وزارت ورزش پاسخگو هستیم. اکنون هم می گویم که یک میلیارد و ٢٠٠ میلیون تومان موجودی هندبال در حساب این فدراسیون وجود دارد.
وی افزود: من صورت جلسه را امضا کردم اما آن روز درباره تغییرات و هزینه ها اطلاعات دقیق نداشتم. در کل همه هزینه ها کاملا مشخص است و به نظرم این اتفاق یک سوء تفاهم بود.
دولو درباره مربی خارجی جذب شده در شرایطی که فدراسیون رئیس ندارد، اظهار داشت: «سرگئی لیکو لنکو» مربی آذربایجانی به عنوان مربی های پایه با این فدراسیون قرارداد دارد. این قرارداد یکساله است و طبق آن رئیس بعدی بدون ضرر و زیان می تواند قرارداد را فسخ کند.
وی درباره حضورش در هندبال و نامزدی اش برای فدراسیون هاکی تصریح کرد: من قبل از هندبال برای انتخابات ثبت نام کردم. کارمند وزارت ورزش هستم و اعلام شد که به هندبال بیایم. برای سرو سامان دادن به کارها به این فدراسیون آمدم. چند روز دیگر هم انتخابات هاکی است و برای آن ثبت نام کرده ام.
دولو در پاسخ به این سوال که آیا وزارت ورزش به حاشیه های مالی ورود کرده است یا نه؟، گفت: وزارت ورزش احساس کند که مشکلی وجود دارد، به این مسائل ورود پیدا می کند و ما پاسخگوی وزارتخانه هم خواهیم بود اما در این زمینه چیزی از من نخواسته است.
سرپرست فدراسیون هندبال درباره انتخابات هاکی نیز اظهار داشت: مرحوم «بهرام شفیع» زحمت زیادی برای هاکی کشید تا جایی که هاکی سوم جهان شد و امیدوارم بتوانم در مجمع موفق و ادامه دهنده راه او باشم و بتوانم کاری برای این رشته انجام دهم. هاکی خانه من است.
وی در ادامه به برنامه هایش در فدراسیون هندبال اشاره کرد و گفت: قدم اول ما این بود که مجامع هیات های استانی را برگزار کنیم. خوشبختانه تاکنون مجمع ۷ هیات استانی برگزار شد و تنها ۶ هیات باقی مانده است. با این شرایط ٣٨ نفر در انتخابات فدراسیون حضور خواهند داشت.
دولو همچنین بیان کرد: تقویم سال ٩٨ را هم جمع بندی و برای وزارت ورزش و وجوانان ارسال کردیم و گزارش تمام اقدامات را به مسئولان فرستادیم. اعتبارات فدراسیون را به هیات ها پرداخت کردیم تا مشکلی پیش نیاید. خوشحالم که انتخابات قبل از سال جدید برگزار می شود و این موضوع خواست اهالی هندبال بود. در فضای مجازی هم فشار زیادی وارد شد تا این اتفاق رخ دهد گرچه اصلا این فشارها را قبول ندارم.
ورزشی*ع_ح*۹۱۲۹
انتهای پیام/