سوال ترامپ از کودک ۷ ساله جنجالی شد!

صافی - سوال عجیب رئیس جمهور آمریکا از یک کودک هفت ساله درباره بابانوئل با انتقادات جدی در میان قانونگذاران و رسانه‌های این کشور همراه شد.

قانونگذاران و اصحاب رسانه‌های آمریکا و نیز کاربران فضای مجازی در این کشور به طور جدی نسبت به گفتگوی تلفنی دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور با یک کودک هفت ساله درباره بابانوئل واکنش نشان دادند.

دونالد ترامپ و ملانیا، همسرش به مناسبت فرارسیدن کریسمس طبق رسم همیشگی کاخ سفید، در تماس‌های تلفنی با کودکان این جشن را تبریک گفتند اما این بار مکالمه تلفنی ترامپ با یک کودک هفت ساله با انتقاد رسانه‌ها همراه شد.

در یکی از این گفتگو‌های تلفنی ترامپ از کودک هفت ساله آمریکایی پرسید که آیا او همچنان به بابانوئل معتقد است؟ ترامپ در ادامه اعتقاد داشتن به بابانوئل را مسئله‌ای کمرنگ در این سن و سال عنوان کرد.

سناتور کریس مورفی، نماینده ایالت کنتیکت در سنای آمریکا نیز ضمن انتقاد از سوال رئیس جمهور این کشور از این کودک در صفحه توئیتر خود نوشت: بسیار عجیب است که ترامپ شب کریسمس خود را صرف گفتگوی تلفنی با کودکی هفت ساله کرده و به آن‌ها می‌گوید اعتقاد به بابانوئل در سن و سال آن‌ها موضوعی حاشیه‌ای است.

پریت بارارا، یکی از حقوقدانان آمریکایی و از منتقدان اصلی ترامپ در واکنش به گفتگوی تلفنی رئیس جمهور آمریکا گفت: اگر کودکی ۷ ساله باشی، بابانوئل برای تو وجود دارد و تو را دوست دارد.

یکی از خبرنگاران نیویورک تایمز نیز در واکنش به این موضوع ترامپ را با یک کمدین مقایسه کرد.

بسیاری از منتقدان به اظهارات ترامپ اعلام کردند که سوال ترامپ از این کودک آمریکایی ممکن است باعث خراب شدن کریسمس یک کودک هفت ساله شده باشد.

روزنامه نیویورک تایمز حتی در صفحه توئیتر خود آورده است: بچه‌ها لطفا گزارش مربوط به اظهارات ترامپ درباره بابانوئل را نخوانید.