سود سهام عدالت روستائیان از فردا واریز می‌شود

صافی - سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرده که از فردا سود سال مالی ۱۳۹۶ به حساب روستائیان و عشایر واریز می‌شود. همچنین مشمولانی که تاکنون شماره شِبای بانکی خود را در سامانه سهام عدالت ثبت نکرده‌اند فرصت دارند که بار دیگر در این زمینه اقدام کنند.

مدتی است که سازمان خصوصی‌سازی واریز سود سهام عدالت مربوط به سال مالی ۱۳۹۶ را آغاز کرده است. این سازمان اعلام کرده که از فردا نسبت به به واریز مبالغ سود به حساب روستائیان و عشایر اقدام خواهد کرد.

در آذر ماه سال جاری مقداری از سود سهام عدالت مربوط به سال مالی ۱۳۹۶ به حساب تعدادی از مشمولان واریز شد. در آن مرحله به مشمولانی که مددجوی کمیته امداد امام خمینی(ره) یا تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور بودند و از تخفیف ۵۰ درصدی برخوردار شدند، مبلغ ۱۷۵ هزار تومان سود سهام پرداخت شد.

در تازه‌ترین خبرها مربوط به سهام عدالت، معاون برنامه‌ریزی و توسعه و منابع انسانی سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به واریز سود عملکرد مالی سال مالی ۱۳۹۶ شرکت‌های سرمایه‌پذیر به حساب روستائیان و عشایر از روز سه‌شنبه (۱۸ دی ماه) به صورت تدریجی، اعلام کرده که در این مرحله حدود ۱۳ میلیون نفر از مشمولان، سود سهام عدالت خود را دریافت خواهند کرد که این مقدار سود در مجموع به مبلغ بیش از ۱۱۰۰ میلیارد تومان می‌شود.

داوود خانی درباره توزیع سود سهام عدالت گفته که در مرحله نخست توزیع سود سهام عدالت مشمولان در سال جاری نیز حدود ۵.۵ میلیون نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی به تدریج سود سهام عدالت خود را دریافت کردند که ارزش این میزان سود حدود ۸۵۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

به گفته وی، روستائیان و عشایر سراسر کشور که مشمول سهام عدالت هستند، در صورتی که سود عملکرد سال مالی ۱۳۹۵ شرکت‌های سرمایه‌پذیر را دریافت نکرده باشند، این سود را به همراه سود عملکرد سال مالی ۱۳۹۶ و به صورت یکجا دریافت خواهند کرد.

معاون سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرده که واریز سود سهام عدالت روستائیان و عشایر در حالی از روز سه‌شنبه این هفته به صورت تدریجی آغاز خواهد شد که پرداخت این سود با اولویت بانک‌هایی مانند ملی، صادرات، کشاورزی و پست بانک است که در روستاها شعبه گسترده‌تری دارند.

طبق اعلام خانی، واریز سود سهام عدالت این دسته از مشمولان به صورت تدریجی و مطابق با سود دریافتی از شرکت‌های سرمایه‌پذیر انجام می‌شود. سود سهام عدالت اقشار دیگر مشمولان سهام عدالت از جمله کارگران فصلی و ساختمانی و سایر مشمولان نیز به صورت تدریجی و تا پایان سال به حساب آنها واریز خواهد شد.

 به تازگی با موافقت وزیر امور اقتصادی و دارایی و بنا به درخواست سازمان خصوصی‌سازی، بار دیگر امکان ثبت شماره شبای مشمولان سهام عدالت در سامانه سهم عدالت از روز یازدهم دی ماه فراهم شده است.

بر این اساس،‌ مشمولانی که تاکنون موفق به ثبت شماره شبای بانکی خود در سامانه سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir نشده‌اند، می‌توانند نسبت به ورود و ثبت شماره شبای معتبر بانکی خود در این سامانه اقدام کنند.

طبق اعلام سازمان خصوصی‌سازی، تعداد مشمولانی که تاکنون شماره شبای بانکی خود را وارد سامانه سهام عدالت نکرده‌اند حدود ۶.۵ میلیون نفر است که اگر این افراد شماره شبای بانکی خود را اعلام کنند، پس از راستی‌آزمایی شماره شبای بانکی ثبت شده این دسته از مشمولان، سود عملکرد سال ۱۳۹۵ و در مرحله بعد سود عملکرد سال ۱۳۹۶ آنها توسط سازمان خصوصی‌سازی به صورت یکجا به حساب‌شان واریز خواهد شد.

انتهای پیام/