فرماندار مراغه:

سیستم بانکی در مراغه در حال خنثی کردن سیاست های رونق ساز دولت هستند

صافی - فرماندار مراغه با اشاره به عدم همکاری بانک ها در ارائه تسهیلات بانکی به بنگاه های اقتصادی گفت: از مجموع ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات اعطایی دولت برای اشتغالزایی، کمتر از ۱۰ میلیارد تومان در این شهرستان جذب شده است.

حمید شکری با اخطار به بانک های مراغه افزود: عملکرد ضعیف و وجود بورکراسی های دست و پاگیر اداری در بانک ها و نیز عدم همکاری سیستم بانکی، زمینه ساز خنثی شدن سیاست های رونق ساز دولت تدبیر و امید شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی روسای بانک ها مشکلات اقتصادی، مالی و مسکن نداشته و خود از تسهیلات کم بهره برخوردارند در حالی که به وظایف خود در قبال مصوبات رفع موانع و ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی و طرح های اشتغلا زا عمل نمی کنند.

وی با تاکید بر لزوم تکمیل طرح های نیمه تمام عمرانی شهرستان گفت: تکمیل این طرح ها از رویکردهای دولت در توسعه کشور بوده که در این شهرستان نیز اجرا می شود.

شکری افزود: با رفع مشکلات اعتباری، روند تکمیل ورزشگاه پنج هزار نفری این شهرستان تسریع شده و فاز اول آن تا پایان سال و فاز نهایی آن نیز تا شهریور سال آینده به بهره بردرای می رسد.

وی اضافه کرد: روند اجرایی طرح آزادراه مراغه – هشترود با اضافه شدن قرارگاه خاتم الانبیا (ص) به عنوان پیمانکار و حضور فعال بانک سپه برای مشارکت در آن تسریع شده است.

شهردار مراغه نیز با اشاره به کاهش ساخت و سازها در شهر گفت: این کاهش عامل مهمی در کاهش میزان درآمدهای شهردرای بوده و بودجه آن را تحت الشعاع قرار می دهد.

محمدرضا احمدی افزود: از ابتدای سال تاکنون ۲۲۴ پروانه برای ساخت حدود ۲ هزار و ۳۴۰ مترمربع صادر شده که این میزان در سال گذشته ۳۰۵ مورد پروانه بوده است.

وی با اشاره به بودجه سال گذشته شهرداری ادامه داد: در سال گذشته بیش از ۹۸ درصد از بودجه ۵۴ میلیارد تومانی شهرداری تحقق یافته است.

وی اضافه کرد: امسال نیز در راستای توسعه زیرساخت های شهری با وجود گرانی چندبرابری قیر، حدود ۸۲ هزار مترمربع از خیابان ها و معابر عمومی شهر آسفالت ریزی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مراغه با اشاره به توسعه زیرساخت های شبکه آبفای این شهرستان گفت: اجرای مدول سوم فاضلاب شهری ضرورتی حیاتی برای این شهرستان است.

حسین صدیقی افزود: برای اجرای این طرح حیاتی، همراهی مسئولان شهرستانی بیش از پیش ضروری است.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال نیز در راستای کاهش دررفت آب و با اجرای طرح های عمرانی، ۱٫۵ درصد از هدررفت آب در این شهر کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: همچینین با اقدامات انجام شده و طرح های در دست اجرا در تصفیه خانه آب این شهرستان، ظرفیت آن ۴۰ درصد افزایش خواهد یافت و زمینه تامین آب شرب و بهدشاتی این شهرستان را برای سال های آینده تامین خواهد کرد.