امام جمعه مراغه:

شادابی جامعه با برگزاری کنسرت های بی محتوا محقق نمی شود.

صافی - امام جمعه مراغه گفت: شادابی جامعه در گرو برگزاری کنسرت های بی محتوا، بی اساس و خارج از عرف نیست بلکه با حل مشکلات اجتماعی، اقتصادی سیاسی و به ویژه بیکاری در ارتباط مستقیم است.

آیت الله محمدتقی پورمحمدی در خطبه های نماز جمعه اظهار داشت: اداره ارشاد و دیگر دستگاه های دولتی که برای برگزاری کنسرت ها بی محتوا و خارج از عرف مجوز صادر می کنند معصوم و بی گناه نیستند و باید در مقابل مردم و انقلاب اسلامی پاسخگو باشند.

وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسوولیت صدور مجوز کنسرت ها با هماهنگی نهادهای مربوطه را دارد و وظایف سایر نهادها هم در قانون مشخص است و باید تمامی دستگاه ها با دقت کافی در این خصوص ورود کنند.

پورمحمدی اضافه کرد: برخی افراد که به این کنسرت ها می روند از شرایط جسمی و روحی مناسب برخوردار نیستند و نهادهای اجرایی و مرتبط باید به این مشکلات توجه داشته باشند.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که هنر انقلاب اسلامی در معرض هجمه دشمن برای خالی شدن از محتواست، گفت: هنرمندان و مسئولان فرهنگی و هنری کشور مراقب باشند این خواسته دشمنان محقق نشود.

پورمحمدی گفت: هدف دشمن به انحراف کشاندن جامعه و بی ‌بند و باری است و بخوبی می داند که اگر در برخی حوزه های فرهنگی و هنری همانند کنسرت ها سرمایه گذاری کنند جامعه به فساد کشیده می شود.

وی به سالروز وحدت حوزه و دانشگاه نیز اشاره کرد و گفت: علما و دانشمندان، پاسداران سنگرهای فرهنگی هستند و جوانان، اساتید، مردم، دانشجویان و طلبه ها، باید آموزه های بزرگان حوزه و دانشگاه را مطالعه کنند.

آیت الله پورمحمدی افزود: اهداف مشترک حوزه و دانشگاه و همکاری و تعامل و انسجام آنها موجب تضعیف دشمن شده و ایستادگی در مقابل آنها را در پی دارد.

وی درس گرفتن از تاریخ و گذشته را ضروری دانست و گفت: زمانی همان تحصیل کرده های اروپایی و داخل کشور سرمایه های مردم و کشور را به بیگانگان فروخته و خود را وام دار همیشگی آنها کرده بودند که امروز با وحدت حوزه و دانشگاه تمامی برنامه های دشمن در مورد این قشر نقش بر آب شده است.

وی افزود: بحث علمی از همان ابتدای انقلاب اسلامی مورد تاکید امام راحل و بعد از ایشان مقام معظم رهبری بود و از آن جایی که حوزه و دانشگاه، عرصه ای برای تبادل افکار و جریانات علمی است، امام راحل(ره) بر وحدت میان این دو کانون مهم تاکید و خواستار تقویت آن شدند.

وی خاطرنشان کرد: اگر حوزه و دانشگاه به عنوان دو نهاد علمی و معنوی تاثیرگذار و آینده ساز بتوانند با یکدیگر همکاری علمی داشته باشند، پیشرفت های علمی و ارتقای سطح معلومات در جامعه شتاب می گیرد.

وی به نقش برجسته آیت الله محمد مفتح در این زمینه و اثرگذاری وی اشاره کرد وافزود: آیت الله مفتح از شخصیت های برجسته و مبارز به شمار می رفت که پیش از پیروزی انقلاب و پس از برقراری نظام اسلامی همواره به دنبال این وحدت بود، وحدتی که باید دو قشر از جامعه یعنی دانش آموخته های دانشگاهی و حوزوی را به یک همبستگی در اندیشه و عمل برساند تا نظام کشور بتواند از دستاوردهای آنها استفاده کند

امام جمعه مراغه به جلسات اخیر سنای آمریکا نیز اشاره کرد و گفت: سنای آمریکا در آخرین جلسه خود خواستار خروج نظامیان این کشور از یمن و همچنین معرفی بن سلمان و عربستان به عنوان قاتل خاشقچی شد که این موفقیت را می توان نتیجه تلاش و ایستادگی مردم یمن در مقابل این جنایتکاران دانست.

پورمحمدی اضافه کرد: آمریکا و متحدانش می دانند که در یمن و دیگر کشورهای اسلامی شکست خورده اند ولی متاسفانه باز هم برخی از سران کشورهای اسلامی از آمریکا و اسرائیل به عنوان دشمنان اصلی و همیشگی اسلام دفاع کرده و روز به روز ارتباط خود را با آنها محکم تر می کنند.

وی گفت: برخی سران کشورهای اسلامی حق را نادیده می گیرند و همچنان به فکر ارتباط با دشمنان اسلام هستند.