شبکه برق روسیه به ایران و جمهوری آذربایجان وصل می شود

باکو –ایرنا – معاون وزیر انرژی روسیه گفت : مذاکرات در سطح کارشناسی برای اتصال شبکه های انرژی برق روسیه به دو کشور جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران ادامه دارد. به گزارش روز دوشنبه ایرنا ،'آناتولی یانووسکی' در گفت و گوی اختصاصی با خبرگزاری 'ترند' افزود : در حال حاضر کارشناسان سه کشور شرایط […]

باکو –ایرنا – معاون وزیر انرژی روسیه گفت : مذاکرات در سطح کارشناسی برای اتصال شبکه های انرژی برق روسیه به دو کشور جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران ادامه دارد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا ،'آناتولی یانووسکی' در گفت و گوی اختصاصی با خبرگزاری 'ترند' افزود : در حال حاضر کارشناسان سه کشور شرایط فنی این اتصال را بررسی می کنند .
وی افزود: بر اساس این مذاکرات میزان بهره وری اقتصادی این طرح و تصمیم در باره راه اندازی آن اتخاذ می شود .
یانووسکی ابراز عقیده کرد که ایجاد دالان انرژی میان روسیه ، جمهوری آذربایجان و ایران به هر سه کشور برای تامین نیروی برق در دوره های کمبود کمک خواهد کرد .
ایران ، روسیه و جمهوری آذربایجان سال گذشته میلادی گروه کاری برای بررسی اتصال شبکه های انرژی برق سه کشور را ایجاد کردند .
این گروه کاری متشکل از ۱۸ نفر از جمله ۶ کارشناس از هر کشور می باشد و قرار است طرح توجیه اقتصادی و فنی اتصال شبکه های انرژی برق جمهوری اسلامی ایران ، جمهوری آذربایجان و روسیه را تهیه کند .
ایران و جمهوری آذربایجان در سال ۲۰۱۵ میلادی تفاهم نامه تبادل انرژی برق میان دو کشور را امضا کردند .
خاورم ** ۳۳۷**۱۵۰۸
انتهای پیام/