رئیس شورای اسلامی شهر تهران:

شورای شهر تا ۱۵ بهمن عوارض سال آینده را تصویب می کند

صافی - رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: شورای شهر تا پانزدهم بهمن ماه فرصت دارد که عوارض سال ۹۸ را تصویب کند.

محسن هاشمی روز یکشنبه پس از پایان یکصد و بیست و یکمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جلسه امروز شورای شهر برای بررسی لایحه هایی که به عوارض مربوط می شود در دو نوبت صبح و عصر برگزار می شود.

وی افزود: فرصت یک ماهه به کمیسیون ها داده شده است تا بودجه سال آینده شهرداری تهران پس از بررسی در کمیسیون های شورا به صحن بیاید.

هاشمی در ادامه با اشاره به روند برگزاری جلسه امروز شورا گفت: لایحه عوارض تردد در محدوده زوج و فرد به لایحه کاهش آلودگی هوا و ترافیک تغییر نام داده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: بررسی ارزش افزوده در طرح توسعه شهری موضوع دیگری بود که شورای شهر به آن پرداخت و یک ماده آن را تصویب کرد.
وی درباره این لایحه توضیح داد: املاک به دلیل تغییرات در کاربری آنها دارای ارزش افزوده می‌شوند که باید این ارزش افزوده در محاسبات شهرداری تهران لحاظ شود.

هاشمی درباره لایحه طرح ترافیک نیز گفت: در لایحه طرح ترافیک بر اساس تورم تا ۱۵ درصد احتمال افزایش عوارض وجود دارد.

رئیس شورای شهر تهران درباره تصمیمات شورای ترافیک شهر تهران هم گفت: من هنوز یک بار هم به این شورا دعوت نشدم و بهتر است در مورد مصوبات شورای ترافیک نظری ندهم.

هاشمی در پاسخ به این سوال که شورای شهر در قبال عوارضی که از شهروندان می گیرد چه خدماتی را به آنها ارائه می‌دهد، گفت: در تهران نسبت به برخی شهرها وضعیت خوب است و امکانات خوبی در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

وی عنوان کرد: در زمان حاضر ۴۶ ایستگاه مترو و چندین ایستگاه اتوبوس بی آر تی در محدوده طرح ترافیک برای استفاده شهروندان در اختیار آنان قرار گرفته شده‌ است.

هاشمی با بیان اینکه مردم به دلیل اینکه سوخت و اسنپ ارزان است از حمل و نقل عمومی استفاده نمی‌کنند گفت: اگر سوخت قیمت مناسبی داشته باشد مردم به استفاده از حمل و نقل عمومی ترغیب شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در زمان حاضر ۲۰۰ کیلومتر مترو در تهران فعالیت دارد و در مجموع از پس از انقلاب تاکنون در کل کشور ۳۰۰ کیلومتر مترو راه اندازی شده است.

انتهای پیام/