صادرات محصولات کشاورزی کشور ۱۱ برابر شده است

مشهد – ایرنا – مشاور وزیر جهاد کشاورزی گفت: میزان صادرات محصولات کشاورزی کشور از ۵۰۰ میلیون دلار در ابتدای انقلاب به بیش از پنج و نیم میلیارد دلار رسیده است. حسن رکنی روز چهارشنبه در مراسم بهره برداری از کارخانه خوراک دام تعاونی دامداران در نیشابور افزود: امروز ۲۰ نوع از محصولات لبنی تولیدی […]

مشهد – ایرنا – مشاور وزیر جهاد کشاورزی گفت: میزان صادرات محصولات کشاورزی کشور از ۵۰۰ میلیون دلار در ابتدای انقلاب به بیش از پنج و نیم میلیارد دلار رسیده است.

حسن رکنی روز چهارشنبه در مراسم بهره برداری از کارخانه خوراک دام تعاونی دامداران در نیشابور افزود: امروز ۲۰ نوع از محصولات لبنی تولیدی کارخانه های داخلی صادر می شود که نشان دهنده شرایط مساعد تولید در کشور است.
وی اظهار کرد: در آستانه چهل سالگی انقلاب آمار و ارقام در بخش کشاورزی نشان می دهد در مجموع محصولات کشاورزی از ۲۶ میلیون تن در بدو انقلاب به ۱۲۲ میلیون تن رسیده است.
وی گفت: همچنین تولید مرغ از ۱۶۰ هزار تن به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن، تخم مرغ از ۱۶۳ هزار تن به ۹۰۳ هزار تن رسیده و میزان تولید شیر از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن به ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تن افزایش یافته است.
رکنی افزود: امروز علوفه مورد نیاز دام های سبک و سنگین در داخل کشور تامین می شود و فقط ۲۰ درصد از کنسانتره مورد نیاز دام سنگین از خارج وارد می شود و در بخش طیور هم ۸۰ درصد نهاده ها در این بخش وارد می شود.
وی اظهار داشت: از حدود ۸۰ محصول تولیدی در بخش کشاورزی و دامداری در استان خراسان رضوی ۷۰ نوع در ۱۷ کارخانه لبنی نیشابور تولید می شود.
وی گفت: تولید روزانه ۶۰۰ تن شیر، برگ زرینی در شهرستان نیشابور است که باید با تکمیل زنجیره تامین و تولید به مرحله ای برسیم که فرآوری آن هم در همین شهرستان انجام شود.
مرکز شهرستان ۴۵۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد واقع است.
۹۸۶۹ / ۶۰۵۳
انتهای پیام/