صنعت نفت با وجود فشارهای بی سابقه دشمن در حال توسعه است

اهواز – ایرنا – وزیر نفت گفت: صنعت نفت ایران با وجود فشارهای بی سابقه دشمن با اقتدار در حال توسعه بوده و گام های بزرگی در این حوزه برداشته شده است. به گزارش خبرنگار ایرنا بیژن نامدار زنگنه روز پنجشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی خلیج فارس اندیمشک افزود: آمریکایی‌ ها به دنبال […]

اهواز – ایرنا – وزیر نفت گفت: صنعت نفت ایران با وجود فشارهای بی سابقه دشمن با اقتدار در حال توسعه بوده و گام های بزرگی در این حوزه برداشته شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا بیژن نامدار زنگنه روز پنجشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی خلیج فارس اندیمشک افزود: آمریکایی‌ ها به دنبال جلوگیری از فروش نفت ایران و جابجایی پول و بلوکه کردن سیستم بانکی کشور هستند البته در زمان اوج تحریم ‌ها نتوانسته اند کاری از پیش ببرند.
** ۶،۵ میلیارد دلار طرح نفتی در حال اجراست
وی از اجرای طرح های بزرگ در بخش نفت و گاز خبر داد و بیان کرد: ۶.۵ میلیارد دلار طرح با اتکا به منابع داخلی در زمینه صنعت نفت در حال اجرا است.
وزیر نفت با بیان اینکه بخش قابل توجهی از این طرح ها در خوزستان اجرا خواهد شد، افزود: این طرح ها با تجهیزات داخلی و با هدف اشتغال، توسعه صنعت نفت و تقویت تولید اجرا می شوند.
وی با بیان اینکه ۹۵ درصد کل جمعیت ایران از گاز استفاده می کنند، گفت: زمستان خوب و بدون افت فشار گاز را با تلاش مسئولان پشت سر گذاشتیم.
نامدار زنگنه اضافه کرد: امسال ۱۰۰ میلیون مترمکعب نسبت به پارسال به ظرفیت گاز کشور اضافه شد که کار بزرگی بود.
وی ادامه داد: پتروشیمی ایران در آستانه یک تحول بزرگ است چرا که در سال آینده برای نخستین بار خوراک طرح های پتروشیمی را بیش از نیاز خود تامین می کنیم.
وزیر نفت گفت: برنامه هایی برای مقابله با تحریم های دشمن داریم که برای جلوگیری از سوء استفاده دشمن نمی توان جزییات آنها را بیان کرد.
نامدار زنگنه با اشاره به طرح پتروشیمی اندیمشک گفت: یک قطب با اجرای این طرح در اندیمشک در حال شکل گیری است زیرا پتروشیمی های پایین دستی نیز برای استفاده از این طرح احداث می شوند.
وی با بیان اینکه طرح پتروشیمی اندیمشک طرحی نمایشی نیست، گفت: این طرح با سرمایه گذاری سنگین اجرا می شود و وزارت نفت و صنعت نفت بر این طرح اصرار دارد.
** تحریم صنعت نفت نوک حمله دشمن علیه ایران است
رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: دشمن در آستانه پنجمین دهه انقلاب اسلامی از هیچ تلاشی برای فروپاشی نظام دریغ نمی کند.
فریدون حسنوند با بیان اینکه تحریم، تهدید، شبیخون فرهنگی، حمله نظامی و جنگ نرم در دستور کار دشمن قرار گرفته افزود: تحریم برای تسلیم ملت ایران در دستور کار دشمن قرار گرفته و نوک حمله به صنعت نفت به عنوان جایگاه مهم تولید، اشتغال و اقتصاد ما است.
وی گفت: تحریم های دشمن با همدلی مردم و مسئولان و هدایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی ناکام مانده اند.
رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: هرکس امروز انقلابی، مذهبی، ملی و دارای دغدغه مردم است جز ایجاد امید و گام نهادن در مسیر آبادانی، سازندگی و وحدت وظیفه ای ندارد.
وی ایجاد گسل بین مردم و مسئولان را نقشه دشمن دانست و بیان کرد: تعامل بین قوا و همدلی نقش ارزنده ای در این مسیر پرفراز و نشیب دارد.
حسنوند مجتمع های پتروشیمی در حال اجرا در خوزستان را نشان از تعامل کمیسیون انرژی مجلس و دولت خواند و افزود: ارتقا از ۲ درصد به سه درصد از درآمدهای نفتی به مناطق نفتخیز مرهون تلاش دولت و مجلس و تعامل کمیسیون انرژی مجلس و وزارت نفت است.
وی ادامه داد: تصویب چهار درصد همه طرح ها در قراردادها برای خدمات اجتماعی در مناطق نفتخیز و گازخیز نشان می دهد توسعه مسئولیت اجتماعی اولویت ما است.
نماینده اندیمشک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح ملی پتروشیمی خلیج فارس اندیمشک با ۳۸۸ میلیون دلار سرمایه تصویب شده ، گفت: پنج میلیارد دلار طرح در بخش های مختلف خوزستان سرمایه گذاری شده است.
فرماندار اندیمشک نیز با اشاره به نقش موثر این شهرستان در دوران دفاع مقدس و عرصه های مختلف گفت: رفع مشکل بیکاری از مهمترین دغدغه های مسئولان است.
پیمان جهانگیری افزود: تلاش برای تحقق طرح های بزرگی همچون پتروشیمی در اندیمشک آغاز شده و اجرای این طرح ها فرصتی ارزنده برای تحول در بخش اشتغال و اقتصاد است.
به گزارش ایرنا شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس مالک پتروشیمی اندیمشک است.
این پتروشیمی در زمینی به مساحت ۹۰ هکتار اجرا می شود و مدت زمان اجرای این طرح ۳۶ ماه خواهد بود و ۳۸۸ میلیون دلار برای هزینه ساخت و بهره برداری آن پیش بینی شده ‌است.ظرفیت تولید این پتروشیمی ۲۰۰ هزار تن در سال است.
این طرح نخستین طرح تولید «اتیلن اکساید» با خوراک گازی است که ۳۸۸ میلیون دلار برای ساخت و بهره برداری آن پیش بینی شده است.
پتروشیمی کیمیای اندیمشک نیز ۲ هفته پیش با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کلنگ زنی شد.
۷۲۸۱/۳۰۲۲/ ۶۰۳۷
انتهای پیام/