عضو شورای شهر تبریز عنوان کرد:

ضرورت آماده سازی زیرساختهای شهری/ بی توجهی به گسل تبریز خطرناک است

صافی - عضو شورای شهر تبریز بر ضرورت آماده سازی زیرساخت‌های شهری و آمادگی در مواقع بحران تاکید کرد.

سعید نیکوخصلت ظهر امروز چهارشنبه از مدیریت برنامه ریزی بحران و پدافند غیرعامل شهرداری تبریز بازدید و به بی توجهی به گسل تبریز در توسعه شهری اشاره کرد و گفت: این موضوع از بحران‌های فرو خفته تبریز است.

وی با تاکید بر اینکه باید همواره در مقابل بحران‌ها آماده بود، افزود: پدافند غیرعامل علم و تخصصی بسیار پیشرفته است و مدیریت آن نیز می‌تواند یکی از جایگاه‌های مهم برندینگ شهری به‌حساب آید.

نیکوخصلت همچنین با اشاره به گسل تبریز اظهار داشت: در مناطقی بر روی گسل و بخش‌های حاشیه‌نشین بدون دسترسی مناسب به محله‌ها ساخت و سازهای غیراصولی صورت گرفته که برای پیشگیری از وقوع بحران شدیداً نیازمند قوانین بازدارنده از یک طرف و از طرفی رویکردهای تشویقی برای نوآفرینی بافت حاشیه نشین هستیم.

وی افزود: واقع شدن تبریز بر روی گسل، نیازمند استفاده از تجربه متخصصان در حوزه شهرسازی است اما تاکنون شاهد مشکلات مختلف در این حوزه هستیم.

این عضو شورای شهر تبریز با تاکید بر اینکه با صاحبنظران دانشگاهی در زمینه پدافند غیرعامل و وضعیت بحرانی منطقه حاشیه‌نشین تبریز جلسات زیادی داشته ایم، گفت: ضروری است نسبت به دیدگاه نویزهای مخابراتی در سطح شهر تجدید نظر صورت گیرد.

روی برخی از مسیل های شهر تبریز ساختمان سازی شده است

وی با اشاره به وقوع سیل در روزهای نخستین سال جدید در شمال و جنوب کشور یادآور شد: از مدیریت‌های استراتژیک شهرداری نیز می‌توان به مدیریت بحران اشاره کرد که در کنار مدیریت جدید پدافند غیرعامل با روحیه همکاری همراه با ارگان‌های دیگر مدیریت شهری و استانی، شهری ایمن را برایمان به ارمغان آوردند و امید که با گام‌هایی مؤثر دیگر شاهد تکرار وقایعی مانند آق‌قلا یا شیراز نباشیم.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تبریز بر ضرورت آماده سازی زیرساخت‌های کلان شهر تبریز و فعالیت در زمینه پدافند غیرعامل برای مواجهه با بحران‌ها تاکید کرد.

وی با اشاره به ضرورت‌های آمادگی شهر برای مواجهه با بحران‌های مختلف یادآور شد: طی سال‌های اخیر به جز سامان‌دهی مسیل مهرانه رود چندان روش‌های اطمینان بخش مگا پروژه‌ای در خصوص پدافند غیرعامل صورت نگرفته و از سوی دیگر امروز در بعضی از مسیل های شهر تبریز ساختمان‌سازی شده است.

انتهای پیام/