ضرورت ایجاد کارگروه توسعه سرمایه گذاری در آذربایجان شرقی

صافی - نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت ایجاد کارگروه توسعه سرمایه گذاری داخلی و خارجی در آذربایجان شرقی تاکید کرد.

محمد حسین فرهنگی ظهر امروز دوشنبه در جلسه بررسی وضعیت صنعتی و معدنی آذربایجان شرقی در تبریز با بیان اینکه استان ما دارای ظرفیت ها و پتانسیل های بسیار بالایی است، ادامه داد: باید از این ظرفیت ها و توانمندی ها در جهت رونق و توسعه اقتصادی استان استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت های بسیار زیادی در معادن استان وجود دارد، افزود: با توجه به ماده ۴۳ قانون برنامه ششم توسعه، گردش مالی مرتبط با ذخایرمعدنی هر استان باید در همان محل انجام شود.

فرهنگی با انتقاد از خروج منابع مالی حاصل از معادن استان از مسئولان خواست تا تمهیدات و مقدمات لازم برای بهره مندی از منابع و گردش مالی معادن را فراهم کنند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی سپس با اشاره به اینکه باید مشکلات صنایع استان و واحدهای تولیدی برطرف شود گفت: طبق قانون، بانک ها باید ۴۰ درصد از منابع خود را به حوزه صنعت اختصاص دهند. البته عملکرد بانک ها در این زمینه قابل بررسی است.

فرهنگی با بیان اینکه باید مشکلات صنایع ریشه یابی شود، گفت: برای رفع مشکلات اقتصادی کشور ایجاد کارگروه توسعه سرمایه گذاری و پیشرفت با هدف پیدا کردن راه حل های مشکلات ضروری است.

وی با بیان اینکه دشمن در تلاش است تا از قدرت انقلاب اسلامی کم کند ادامه داد: تحریم‌ های ظالمانه استکبار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی افزایش یافته و آنها تلاش می کنند تا اقتصاد ایران را فلج کنند.

انتهای پیام/