ضرورت ساماندهی و پاک سازی زباله های اطراف جاده ها

بناب- فرماندار بناب بر ضرورت ساماندهی و پاک سازی زباله های اطراف جاده ها تاکید کرد. به گزارش خبرنگار مهر، امین رفیعی عصر امروز دوشنبه در نشست کارگروه مدیریت پسماند شهرستان بناب با بیان اینکه بحث تفکیک زباله از مبداء از مصوبات سال گذشته این کارگروه بود و هنوز اجرایی نشده است؛ گفت: حداقل انتظار […]

بناب- فرماندار بناب بر ضرورت ساماندهی و پاک سازی زباله های اطراف جاده ها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، امین رفیعی عصر امروز دوشنبه در نشست کارگروه مدیریت پسماند شهرستان بناب با بیان اینکه بحث تفکیک زباله از مبداء از مصوبات سال گذشته این کارگروه بود و هنوز اجرایی نشده است؛ گفت: حداقل انتظار می رود این طرح بصورت آزمایشی در یکی از محلات شهر اجرا شود.

وی در پاسخ به اظهارات رئیس شورای اسلامی شهر بناب مبنی بر نبود اعتبارات اذعان کرد: البته در کنار کمبود اعتبارات یک طرف قضیه هم به بحث های سوءمدیریت مربوط می شود که با کمی مدیریت می شد این مشکل را حل کرد.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی وضعیت دفن زباله در این شهرستان وضعیت مناسبی ندارد؛ افزود: اگر در این خصوص اقدام اساسی صورت نگیرد شاهد معضلات بهداشتی در شهرستان خواهیم بود.

فرماندار بناب در ادامه با اشاره به قرار گرفتن در آستانه ایام آخر سال بر لزوم پاک سازی زباله ها و نخاله ها در اطراف و کنار جاده های روستایی شهرستان تأکید کرد.

مردم ۶۰میلیارد ریال بابت عوارض و نوسازی به شهرداری بدهکار هستند

بنابراین گزارش، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب نیز در این نشست بی خطرسازی زباله های عفونی را جزو برنامه های شبکه بهداشت و درمان شهرستان اعلام کرد و گفت: تعمیر و راه اندازی دستگاه مربوطه نیاز به یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار دارد که انتظار داریم نسبت به تهیه آن از سوی خیرین سلامت اقدام شود.

سیدجلال حسینی با بیان اینکه در محل دفن زباله های شهرستان استانداردهای لازم رعایت نمی شود؛ افزود: با عدم بی خطرسازی زباله ها نگران انتقال انواع بیماری های مزمن و خطرناک هستیم.

وی اظهار امیدواری کرد، مسئولان امر نسبت به جمع آوری زباله های کنار خیابان در مسیر جاده بناب – ملکان که چهره شهر را نیز خراب می کند، اقدام کنند.

انتهای پیام/